سعید عزت‌اللهی: دوست دارم مقابل اتلتیکو خودم را نشان دهم

از استقلال پیشنهاد داشتم

سعید عزت‌اللهی به خانه دومش بازگشته است، اسپانیا. او 17 سال داشت که به مادرید رفت. آن روزها خیلی‌ها ازجمله امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت استقلال به دنبال جذبش بودند. هافبک دفاعی جوان ملوان اما می‌خواست به فوتبال اروپا برود و به همین دلیل به همه پیشنهادها نه گفت. سعید در این باره به جام‌جم ورزشی می‌گوید: آقای قلعه نویی با من صحبت کرد. گفت به استقلال بیا. من می‌توانستم به این تیم یا تیم‌های دیگر لیگ برتر بروم و قراردادهای خوبی امضا کنم، ولی تصمیم گرفتم در خارج از ایران بازی کنم. آن زمان بود که پیشنهاد بازی در اتلتیکو به دستم رسید و به تیم c این باشگاه منتقل شدم.
کد خبر: ۹۶۳۱۴۳

عزت‌اللهی با سفر به مادرید، روزهای متفاوتی را در زندگی‌اش شروع کرد. او همراه با دو بازیکن خارجی دیگر در یک ویلا زندگی می‌کرد. خودش درباره روزهای اول تعریف می‌کند: روزهای اولی که به اسپانیا رسیدم هیچ جا را نمی‌شناختم. نمی‌توانستم غذا درست کنم و به همین دلیل فست‌فود می‌خوردم. بعد که مسئولان تست گرفتند مشخص شد شش کیلو اضافه وزن آورده‌ام. آنجا بود که فهمیدم نباید فست فود بخورم و باید رژیم حرفه‌ای داشته باشم.

سعید در تیم c اتلتیکو عملکرد خوبی داشت. در ترکیب فیکس این تیم بازی می‌کرد و حتی در بازی‌های اروپایی برای تیم جوانان اتلتیکو بازی کرد که یکی از آنها مقابل چلسی بود. سعید در این باشگاه موفق بود و توانست دو هفته هم با تیم اصلی باشگاه تمرین کند. روزهایی که خودش با خنده درباره‌اش می‌گوید: واقعا تجربه خوبی بود. باور نمی‌کنید چقدر تمرینات سنگین برگزار می‌شد. البته من با وارگاس، دستیار اول سیمئونه سر و کار داشتم. او جزو کسانی بود که خیلی با من شوخی می‌کرد. میان بازیکنان هم فرناندو تورس به سعید کمک می‌کرد: او جزو معدود بازیکنانی بود که انگلیسی بخوبی حرف می‌زد و همیشه به من کمک می‌کرد.

حالا سعید بعد از مدت‌ها به ویسنته کالدرون بازمی‌گردد؛ ورزشگاهی که برایش یک خاطره جالب دارد: یکی از دوستانم در تیم به من گفت بلیت بازی رئال و اتلتیکو را می‌گیرم تا به ورزشگاه برویم. به اشتباه بلیت جایگاه فشار را خریده بود و باورتان نمی‌شود از همان لحظه‌ای که وارد ورزشگاه شدیم سرپا بودیم تا آخر بازی. این قدر بالا و پایین می‌پریدند و شعار می‌دادند که سرمان سوت کشید. تازه من همان شبش کمر درد گرفتم. به دوستم گفتم آخر این چه جایی بود که بلیتش را گرفتی.

خیلی‌ها منتظرند تا سعید عزت‌اللهی امشب مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون بازی کند تا اولین تجربه‌اش را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد. او در دیدارهای قبل مقابل بایرن و اتلتیکو یک دقیقه هم برای تیم بازی نکرد. عزت‌اللهی در دو بازی گذشته روستوف در لیگ روسیه به میدان رفت و شانس زیادی برای بازی در دیدار امشب دارد. البته او در این باره به جام‌جم ورزشی می‌گوید: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. این مربی است که باید تصمیم بگیرد ولی من دوست دارم بازی کنم و منکر این نمی‌شوم، بخصوص حالا که در ویسنته کالدرون بازی داریم. امیدوارم این شانس به من برسد. دوست دارم توانایی هایم را نشان بدهم.

او درباره اتلتیکو و انتقادهایی که به سبک بازی این تیم می‌شود، می‌گوید: اتلتیکو به دنبال نتیجه است و این یک اتفاق طبیعی در فوتبال به حساب می‌آید. سبک بازی آنها هم این شکلی است و نمی‌شود ایراد گرفت. اتلتیکو با همین سیستم نتیجه گرفته و موفق بوده و حالا سیستمش را تغییر دهد؟ قطعا این کار را نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها