رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: چادری به مساحت ۲۵۰ متر برای تجهیز با ۱۰۰ تخت بستری در شلمچه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۱۰
تجهیز یک چادر به ۱۰۰ تخت بستری در شلمچه

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، نورالله طاهری با بیان اینکه این چادر به طور صرف برای موارد بحران نگهداری می شود، افزود: این کار به منظور آن است تا در موارد احتمالی بروز رخداد بتوانیم آن را مدیریت کنیم و در موارد غیر از آن استفاده نمی کنیم و در آن بسته می ماند.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات همچنین زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر را برای استقرار یک باب کانکس در آنجا پیش بینی کرده‌ایم. این کانکس به منظور مدیریت یا فرماندهی اورژانسهایی که اتفاق می افتد پیش بینی شده که به همراه آن یک چادر ۲۵۰ متری برای انجام معاینات توسط پزشک، پرستاران و همکاران درمانی برپا می کنیم.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به قرار دادن تخت معاینه در این چادر افزود: با انجام این کار آن دسته از مراجعان اورژانسی که نیاز به بستری یک یا دو ساعته دارند در این محل بستری می شوند. همچنین در بخش دیگری از این چادر داروهای مورد استفاده جهت دسترسی سریع و راحت، قرار می گیرند، از نظر دارویی تمام داروهای پرکاربرد و مورد نیاز زائران پیش بینی و تهیه شده که به طور رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد.

طاهری افزود: بیش از ۱۰ دستگاه آمبولانس را برای بیماران و یا مصدومان احتمالی که ممکن است در طول مسیر دچار مشکل شده باشند را پیش بینی کرده‌ایم ضمن آنکه یک راه اضطرای را نیز با همکاری فرمانداری خرمشهر برای عبور و مرور سریع و سهل آمبولانسها برای رساندن بیماران به محل چادرها، بیمارستان و یا درمانگاه در نظر گرفته شده است.

طاهری با اشاره به فعالیت همکاران حوزه بهداشت در ایام اربعین در منطقه شلمچه گفت: بیش از ۷۰ نفر از نیروهای بهداشتی به طور ۲۴ ساعته در شلمچه از دهم آبانماه تا چند روز پس از اربعین که هنوز روند بازگشت زائران ادامه دارد، مستقر می شوند.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: ماموران بهداشتی به طور شبانه روزی خدمات آموزشی و غربالگری برای زائران چه در هنگام ورود و چه در زمان بازگشت از عراق را رائه می کنند.

وی با تاکید بر نظارت مستقیم و مستمر بهداشتی بر مواکب مستقر در منطقه شلمچه گفت: این نظارت بر مواکبی که در آنها طبخ صورت می گیرد، دقیق تر خواهد بود، مواد غذایی و آب آشامیدنی را کنترل می کنیم، ای. سی آب را به طور روزانه اندازه گیری می کنیم و اگر موردی بود به طور سریع به مقامات مربوطه اطلاع داده می شود.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان از آماده باش کامل بیمارستانها در ایام اربعین خبر داد و افزود: با وزارت بهداشت در مورد در اختیار نداشتن برخی از تخصص ها همچون چشم پزشک، مغز و اعصاب، نرولوژی و غیره در منطقه مکاتبه داشتیم که براین اساس قرار شد تا ۵ پزشک متخصص، ویژه این ایام در اختیار ما قرار داده شود که طبق برنامه ریزی انجام شده آنها در شبکه بهداشت و درمان خرمشهر مستقر می شوند.

طاهری با اشاره به اینکه ما اورژانس هوایی در اختیار نداریم، یادآور شد: در جلسه اربعین که در تهران داشتیم نیروهای نظامی و انتظامی (سپاه و ارتش) عهده دار استقرار یک فروند هواپیمای مجهز در فرودگاه آبادان برای استفاده در مواقع ضروری برای انتقال بیماران به شهرها و یا استانهای همجوار شدند ضمن آنکه قول مهیاسازی چهار فروند بالگرد مجهز را برای استفاده از خدمات آنها را نیز به ما داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها