معاون سازمان حج و زیارت خبر داد:

اعزام کاروان‌های اربعین از اول صفر

معاون سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح را 385 هزار نفر عنوان کرد و گفت:‌ 140 هزار نفر از زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند روادید خود را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۲
اعزام کاروان‌های اربعین از اول صفر

به گزارش جام جم آنلاین، حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین آمار ثبت‌ نام زائران اربعین گفت: تاکنون بیش از 485 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: 140 هزار نفر از زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند روادید خود را دریافت کرده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: روند ثبت‌ نام پس از دهه اول محرم با رشد بالایی مواجه شده ضمن اینکه روند صدور روادید نیز سرعت گرفته و فاصله بین این دو روز به روز در حال کاهش است.

وی درباره ویژگی‌های و مزیت‌های ثبت‌ نام زائران در سامانه سماح گفت: هزینه‌های صدور روادید، بیمه اجباری و خدمات پزشکی دریافت شده در این سامانه به صورت ریالی و آنلاین است و نیازی به فیش بانکی و خریداری ارز وجود ندارد.

محمدی با تاکید بر اینکه 12 دفتر در سراسر ایران به همراه 4 کنسولگری عراق در کشورمان روادید زائران اربعین را صادر می‌کنند و نیازی به مراجعه حضور مردم به این مراکز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح می‌توانند نزدیک‌ترین دفتر زیارتی را انتخاب کرده تا روادید صادر شده خود را از آنجا دریافت کنند زیرا 2500 دفتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به صورت آنلاین در سراسر کشور به یکدیگر متصل و فعال هستند.

وی گفت: اعزام کاروان‌های اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و روادید خود را دریافت کرده‌اند از اول صفر صورت خواهد گرفت.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: برنامه‌ریزی اعزام کاروان‌ها به مرزهای زمینی 3 گانه (مهران، شلمچه، چذابه) از طریق سیستم حمل و نقل کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه زمان خاصی برای بازگشت کاروان زائران اربعین از سوی سامانه سماح در نظر گرفته نشده است توصیه کرد: بهتر است مدیریت زمان بازگشت به ایران از سوی کاروان‌ها به چندین روز بعد از اربعین حسینی به تعویق بیفتد تا ازدحامی در مرزها وجود نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها