فرماندار آبادان گفت: در روزهای گذشته نیروی انتظامی براساس وظیفه ذاتی اش دفاتری را که بدون مجوز صدور ویزای اربعین بودند را تعطیل کرد.
کد خبر: ۹۶۱۴۵۰
تعطیلی دفاتر غیرمجاز صدور ویزای اربعین

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، عزیزاله شهبازی در حاشیه بازدید از دفتر کنسولگری عراق در آبادان با اشاره به احتمال وجود دفاتر فاقد مجوز صدور ویزای اربعین طبق گزارشات واصله به این فرمانداری افزود: مردم باید هوشیار باشند و تنها از طریق دفاتر معتبر پیگیر کار صدور ویزای خود باشند.

وی اظهار کرد: زمانی که صحبت آمادگی برای استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ره) از سراسر میهن اسلامی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان مطرح شد با توصیه استاندار خوزستان تمامی سازمانها و دستگاه‌ها برای تامین تمامی زیرساختهای مورد نیاز برای حضور خودجوش هیئتهای مذهبی در مرز شلمچه پای کار آمدند.

شهبازی تصریح کرد: فرمانداری‌های خوزستان تمامی توان خود را در جهت فراهم سازی زیر ساختهای لازم در شلمچه و چذابه به کار گرفتند ضمن آنکه دسته جات، هیئت ها و تکایایی از سراسر استان در مرزها به ویژه شلمچه و در مسیر راههای منتهی به آن همچون جاده ماهشهر به آبادان، اهواز به آبادان و اهواز به خرمشهر با برپایی مواکب آماده ارائه خدماتی همچون تامین اغذیه و نوشینی های سرد و گرم به زائران شده اند.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه در سال گذشته در ۹ دفتر کنسولگری عراق در کشور کار صدور ویزا برای زائران انجام می شد، گفت: براساس دستور وزیر کشور و هماهنگی هایی که از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت به عمل آمد، امسال ۱۴ دفتر کنسولگری در سراسر کشور برای صدور ویزای اربعین برای زائران فعال شد.

شهبازی با بیان اینکه در آبادان به عنوان مهمترین شهرستان معین در بحث اربعین نیز دفتر کنسولگری عراق راه اندازی و این دفتر فعالیت خود را از روز شنبه هفته جاری به طور رسمی آغاز کرده است، افزود: تمامی امکانات لازم برای استقرار اعضای کنسولگری عراق در آبادان اعم از سخت افزاری و نرم افزاری توسط این فرمانداری و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان حج و زیارت فراهم شد تا از این طریق زائران بتوانند راحت تر و سهل تر نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با پیش بینی ۳۰ دفتر پستی و آژانس مسافرتی مربوط به سازمان منطقه آزاد اروند، زائران می توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند.

زائران بدون ویزا به مرز نیایند

شهبازی با تاکید دوباره بر اینکه زائران بدون داشتن ویزای مجاز به مرزهای خوزستان وارد نشوند، تصریح کرد: در مراجعه زائران به دفاتر پستی و آژانسها هیچ وجه دستی از آنان گرفته نمی شود و تمامی کارها از طریق درگاه و سیستم اینترنتی انجام می شود و در پایان نیز «کد پیگیری» دریافت ویزا در اختیار زائران قرار می گیرد.

فرماندار آبادان گفت: تاکید ویژه ما بر آن است که هیچ شهروندی و هیچ زائری بدون ویزا وارد مرزهای خوزستان نشود، ویزاهای خود را از دفاتر معتبر و تعریف شده دریافت کنند.

شهبازی افزود: امید می رود تا در فرصت باقیمانده زائران با اخذ ویزا از دفاتر معتبر و با خاطره ای خوب مرز شلمچه را به سمت کربلای معلی ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه امکانات بسیار خوبی در مرز شلمچه برای زائران اربعین تهیه و تدارک دیده شده، از ساخت پارکینگ با گنجایش ۵۰ هزار خودرو، ساخت سرویسهای بهداشتی و حمام، راه اندازی مواکب و غیره به عنوان برخی از این امکانات نام برد و اظهار کرد: پارکینگ بزرگ با ظرفیت بالا به شکلی علمی تعریف شده و تابعیت از قواعد و قوانین راهور ساخته شده تا زائران هنگام ورود و خروج با کمترین مشکل مواجه باشند ضمن آنکه زائران می توانند از پارکینگ های موجود در شهر آبادان نیز برای پارک خودروهایشان بهره ببرند.

شهبازی با اشاره به راه اندازی رادیو اربعین از ازئران خواست تا با آرامش و حوصله از طریق این رادیو اطلاعات لازم را دریافت کنند.

فرماندار آبادان گفت: زائران اربعین می توانند با دریافت اطلاعات لازم از سایت حج و زیارت، گرفتن ویزا از مجاری معتبر و رعایت نکات انتظامی و ترافیکی که در مرزها و مبادی ورودی به آنها اعلام می شود، برای زیارت بروند.

شهبازی با اشاره به استقرار ۶۰ هیئت مذهبی در موقعیت موکب آبادان در شلمچه افزود: کارها با سرعت و جدیت در حال انجام است، و در اندک زمانی دیگر تمامی زیرساختها و امکانات، آماده استقبال از زائران اربعین می شود. شلمچه مشهد شهدای ایران است و همگان برای خدمات رسانی به زائران به این جا آمده اند اما نقش هیئتها، دستجات مذهبی و نیروهای مردمی آبادان در انجام هماهنگی ها و فراهم سازی امکانات بسیار پررنگ است که به نوبه خود از حسن استقبال و مهمان نوازیشان قدردانی می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها