حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلستان با انتشار پستی از هدیه ویژه موسسه چاتم هاوس به دکتر ظریف خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۴
توضیحات بعیدی نژاد در خصوص هدیه موسسه چاتم هاوس به ظریف

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه چاتم هاوس که به تحلیل چالش‌های استراتژیک می‌پردازد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به همراه جان کری وزیر خارجه آمریکا را به عنوان موثرترین افرادی که به ارتقاء بین المللی در سال 2016 پرداختند، معرفی کرد.

در همین راستا حمید بعیدی نژاد از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای و سفیر ایران در انگلستان در صفحه اینستاگرامش در رابطه اینکه وزاری خارجه ایران و آمریکا جایزه چاتم هاس را بردند پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

بعیدی نژاد نوشت: «موسسه معتبر چاتم هاوس امروز دکتر ظریف و جان کری را بعنوان موثرترین افرادی که به ارتقاء روابط بین المللی در سال 2016 کمک نموده اند اعلام نمود. این موسسه این تصمیم را بر اساس رأی اعضای هیات مدیره خود اتخاذ نموده است.

موسسه چاتم هاوس سالانه بیش از 300 کنفرانس، میزگرد و کارگاه آموزشی با حضور شخصیت های سیاسی دولتی، علمی و تحقیقاتی جهانی برگزار می کند.

تنوع موضوعات و پروژه های تحقیقاتی انجام شده، وجود بیش از سه هزار محقق و پژوهشگر در جدول همکاران موسسه، در اختیار داشتن آکادمی اختصاصی که به برگزاری دوره های دوازده ماهه برای محققین مبادرت دارد و کتابخانه تخصصی از جمله مزیت های این موسسه به شمار می آیند.

فعالیت های تحقیقاتی این موسسه با همکاری 158 سازمان دولتی، آژانس ها، بنیاد های خصوصی و شرکت های اطراف دنیا انجام می شود. این موسسه در حال حاضر 3400 عضو فعال و 360 عضو همکار دارد.

مجله این موسسه تحت عنوان جهان امروز، از جمله منابع معتبر برای تحلیل گران سیاست بینالملل به شماره می آید و همچنین کتابخانه آن از جمله مجموعه های غنی علمی محسوب می شود که به صورت دیجیتال قابل دسترسی و تحقیق برای عموم است.

چاتم هاوس از جانب دانشگاه پنسیلوانیا برای هشت سال پیاپی به عنوان بهترین مرکز تحقیقاتی خارج از امریکا شناخته شد و در سال 2016 از سوی مجله سیاست خارجی به عنوان بهترین موسسه در زمینه مطالعات سیاست خارجی و روابط بین الملل در دنیا یاد شده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها