ترکیه به ابر قدرت‌های جهان هشدار داد

بروز جنگ جهانی، در صورت ادامه بحران سوریه

ترکیه هشدار داد که اگر آمریکا و روسیه بر سر سوریه با یکدیگر درگیر شوند، دنیا در باتلاق هولناک یک جنگ جهانی دیگر خواهد افتاد.
کد خبر: ۹۵۸۱۹۳
بروز جنگ جهانی، در صورت ادامه بحران سوریه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی میل، جانشین نخست‌وزیر ترکیه «نومان کورتولموس» در اظهار‌نظری در مورد اختلافاتی که هفته گذشته بین واشنگتن و مسکو بروز کرد، گفت که کنار کشیدن آمریکا از مذاکرات بر سر بحران جنگ سوریه و متهم کردن روسیه به حملات سایبری هکرهای این کشور به این اختلافات دامن زده است.

همه این جریانات متعاقب درخواست ترکیه و متحدان غربی‌اش جهت کناره‌‌گیری بشار اسد و پشتیبانی محکم روسیه از دولت و رئیس جمهوری سوریه پیش آمد.

کورتولموس افزود : «باید بی‌پرده بگویم که اگر این جنگ نیابتی در سوریه ادامه یابد، به جایی می‌رسد که روسیه و آمریکا چاره‌ای به جز جنگ نخواهند داشت. من هشدار می‌دهم، جنگی که در سوریه در جریان است، جهان را در مرز یک جنگ منطقه‌ای سراسری یا جنگ جهانی قرار داده است. حل بحران سوریه تنها راهی است که می توان از این فاجعه جلوگیری کرد.»

هم اکنون روابط دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن در پی اختلافاتی که بر سر بحران اوکراین بین دو کشور بروز کرده بود، در پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد آمریکا و شوروی سابق قرار دارد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها