نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز دشمنان، ایران هراسی، انقلاب ستیزی و نفوذ را دنبال می‌کنند، گفت: دشمن برای استحاله دست به هر اقدامی می زند لذا باید هوشیار بود.
کد خبر: ۹۵۸۱۱۲
انتقاد مذاکره کننده سابق هسته ای ایران از برجام

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، سعید جلیلی در نشست بصیرتی دانشجویان دانشگاه سمنان با اشاره به برنامه های غرب در قبال ایران اسلامی و جوانان گفت: امروز دشمنان اسلام ایران ستیزی را از طریق رسانه‌های گروهی دنبال می کنند و در این راه از غول‌های رسانه‌ای جهان با حمایت صهیونیسم جهانی بهره می برند.

وی افزود: دشمن باعلم به اینکه اسلام حقیقی اثرگذار و جهان‌شمول است به ترویج اسلام های بدلی و تکفیری پرداخته است و نمونه این امر را می توان در حمایت از گروه‌های تکفیری در سوریه و کشورهای منطقه به وضوح مشاهده کرد که این مقوله متاسفانه با سکوت برخی داعیه‌داران کشورهای اسلامی مواجه است.

استکبار به ظاهر با تکفیری‌ها می جنگد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه استکبار جهانی در ظاهر با جریان های تکفیری می جنگد اما در باطن از آنها حمایت می کند، گفت: این سیاست دوگانه با هدف مهار اسلام واقعی صورت می گیرد.

جلیلی با طرح این سوال که چرا قدرت‌های غربی هر وقت عرصه را بر گروه‌های تروریستی تنگ می بیند با برگزاری کنفرانس های منطقه ای تلاش می کنند؟، ابراز داشت: این نشان می دهد که رهبران کشورهای منطقه و حامیان تروریسم به دنبال انحراف افکار عمومی و خوب جوله دادن ظاهرشان هستند وگرنه این قبیل جلسات تا کنون دردی را از مردم مظلوم جهان برطرف نساخته است.

وی افزود: این همان نکته ای است که امام خمینی (ره) بارها آن را پیش بینی و تذکر دادند حتی زمانی فرمودند، دست آمریکا از آستین صدام حسین بیرون است و این قبیل هشدارها امروز به منصه ظهور رسیده اند که نشان از بصیرت بالای ایشان دارد.

استکبار دلسوز هیچ کشوری نیست

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه امروز استکبار دلسوزی برای هیچ کشوری را در برنامه خود ندارد، گفت: دشمنان به دنبال انقلاب هراسی در منطقه هستند چرا که می بینند تحرکات کشورهای عربی که به بهار عرب مشهور شد از انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

جلیلی بیان داشت: رسانه‌های غربی دائما بر خطر ایران در منطقه و جهان تاکید می کنند و عروسک آنها یعنی عربستان سعودی هم این موضوع را تکرار می کند و من تعجب می کنم چرا برخی فریب خورده به دامان این فریب‌ها می افتند و در تشخیص حق و حقیقت ناتوان هستند لذا این معادله ای بسیار روشن است.

وی افزود: دشمن از ترویج افکار انقلابی در منطقه در هراس است و این طبیعی به نظر می رسد چرا که اندیشه‌های انقلابی بر خلاف خواسته های استکبار و به دنبال اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) است لذا باید دانست که انقلاب هراسی در کنار نفوذ و ایران هراسی سه اقدام مهم دشمنان در قبال ایران اسلامی است.

انقلاب ایران بر پایه خون شهدا استوار است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است چرا که از نظر نظامی نمی تواند در برابر صلابت ایران اسلامی ایستادگی کند، افزود: اما یک چیز را در نظر نمی گیرد و آن این است که مردم دلسوخته نظام و انقلابشان هستند و دشمنان یکبار دیگر نیز این اشتباه را در جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران صورت دادند.

جلیلی با بیان اینکه امروز شهادت پشتوانه انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: دشمنان ما یکبار دیگر این اشتباه محاسباتی را تکرار می کنند و نمی‌دانند که مردم ما با خون و شهادت این انقلاب را بیمه کرده اند و نقشه‌های شوم استکبار جهانی در برابر اراده مردمی که نام امام حسین(ع) بر تارک آسمان انقلابشان نقش بسته از هیچ چیز نمی هراسند.

وی افزود: متاسفانه عده ای می خواهند تصویر غلطی که رسانه های غربی از ایران ارائه می کنند را به داخل کشور پمپاژ کنند و این عده معدود به نظر ما گمراه هستند.

شهدای مدافع حرم نمونه مدافعان اسلام هستند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به مقاومت شهدای مدافع حرم در مبارزه با تکفیری ها، گفت: این شهدا نمونه مدافعان اسلام هستند دشمن نمی تواند درک کند امثال محمد حسین حمزه ها که در محیطی انقلابی تربیت شده اند مجاهدت را وظیفه خود می دانند و این گونه فرزندان خود را رها و به دفاع از حرم اهل بیت (س) می پردازد لذا این امر را دشمن نمی تواند تجزیه و تجلیل کند اما ایران اسلامی این چنین فرزندانی دارد.

جلیلی با بیان اینکه ایران در جزیره ناامن خاورمیانه ابراهیم وار در درون آتش زندگی می کند، گفت: این امر موجب شگفتی بسیاری از جهانیان و تحلیلگران غربی است که ایران چگونه می تواند در شرایطی که هر لحظه کشورهای همسایه در سایه ناامنی با مشکلات عدیده روبرو هستند، با صلابت، شکوه و امنیت ادامه حیات می دهد که این امر نیز از برکات انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: یکی از مقامات غربی به من گفت ما تعجب می کنیم که ایران چطور در امنیت کامل قرار دارد و پاسخ ما در برابر اعجاب او آن بود که کشور ما بر خلاف کشورهای غربی که در منطقه ای امن قرار دارند در منطقه ای نا امن توانسته است امنیت و اقتدار کامل خود را حفظ کند و این ارزشی است که ما به آن افتخار می کنیم.

اسرائیل مشکل اصلی منطقه است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اسرائیل مشکل اصلی منطقه است، گفت: حقیقت این است که تامین منافع این رژیم در زمره اصول سیاست خارجی آمریکا است و ربطی به این رئیس جمهور و آن یکی ندارد لذا ما چگونه می توانیم این موضوع را نادیده بگیریم و از تغییر در رفتار آمریکا سخن برانیم لذا باید به ما حق بدهید، اینکه ما می گوییم نمی توانیم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم بر اساس واقع نگری است و برخلاف عقیده برخی توهم نیست.

جلیلی با بیان اینکه نباید به بهانه ستیز زدایی با دشمنان از اصول خود عقب نشینی کرد، ابراز داشت: نباید دست دشمنان را باز بگذاریم چرا که آنها دلسوز هیچکس نیستند و به دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند و ما این امر را در کودتای مرداد سال ۳۲ به خوبی مشاهده کردیم در آن زمان کسی نبود که در مقابل دشمن بایستد اما آیا امروز هم می توان گفت نباید با دشمن به درشتی سخن گفت؟

وی افزود: موضع ما در برجام همان موضع رهبر معظم انقلاب است و همانطور که معظم له فرمودند؛ برجام دارای روزنه های فراوانی بود اما امروز با گذشت بیش از یکسال از پذیرش آن با همان وضع نیز اجرا نشده است و ما درباره آن صحبت های فروانی داریم، برای مثال قرار بود در قبال بتن کردن راکتور ۱۵ ساله اراک، خارج کردن ۱۰ تن اورانیوم غنی شده، تعطیل شدن غنی سازی ۲۰ درصد و کاهش بیش از دو سوم سانتریفیوژهای کشور مسائل بانکی حل شود که این اتفاق رخ نداده است.

جلیلی در خلال سفر یک‌روزه خود به سمنان برای حضور در جمع دانشجویان این شهرستان ضمن دیدار و گفتگو با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با خانواده شهید مدافع حرم محمد حسین حمزه نیز دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها