پورعلی گنجی: عهد بسته‌ایم هر کاری انجام دهیم تا به جام‌جهانی برسیم

ژاوی به من گفت بارک‌الله!

مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: عهد بسته‌ایم تا هر کاری که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا دومین صعود پیاپی به جام‌جهانی را تجربه کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۸۶۹
ژاوی به من گفت بارک‌الله!

به گزارش جام جم آنلاین خبرگزاری فارس با مرتضی پور علی گنجی گفت و گویی انجام داده است که آنرا می خوانید.

تیم ملی در دو بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی 6 امتیاز مهم بدست آورد، آیا می‌توان گفت که بعد از این دو برد به جام جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم؟

تیم ملی ایران در بازی با کره‌جنوبی و ازبکستان عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست 6 امتیاز مهم و شیرین، از این مسابقات سرنوشت ساز را کسب کند. البته بعد از این دو پیروزی، خیلی‌ها می‌گویند صعود به جام جهانی قطعی شده اما مطمئنا باید تا آخرین لحظات تلاش‌مان را ادامه بدهیم تا با کسب نتایج بهتر، جواز حضور در جام جهانی را کسب کنیم.

بازهم باید خدا را شکر کنم که توانستیم این دو مسابقه مهم را ببریم زیرا دیدارهایی مهم و سخت بود. همه نفرات تیم می‌دانستیم باید باقدرت و محکم جلو برویم تا در این مسابقه‌ها پیروز شویم.

امروز فکر می‌کنی حریف اصلی ایران در این گروه کره‌جنوبی است یا ازبکستان؟

همه تیم‌‍‌های گروه ما قوی هستند اما کره‌جنوبی و ازبکستان مهمترین حریفان ایران که خدا را شکر برابر این دو تیم به برتری دست یافتیم و دو برد شیرین کسب کردیم. هدف ما این است که همه بازی‌ها را با تمرکز جلو برویم و به جام جهانی برسیم. این بردها باید باشد و باید تمام تلاش را برای تکرار این پیروزی‌ها و استمرار موفقیت‌هایمان به کار ببندیم.

عملکرد خودت در بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی چطور بود. به عقیده کارشناسان تو یکی از موفق‌ترین بازیکن‌های تیم ملی در این دو بازی بودی.

کارشناسان لطف دارند. هر بازیکنی سعی می‌کند وقتی در ترکیب قرار می‌گیرد، بهترین عملکرد را داشته باشد. من هم سعی کردم تمام توانم را در زمین مسابقه بگذارم. خداراشکر توانستم در حد خودم خوب ظاهر شوم، نکاتی که سرمربی گفته، را به بهترین شکل در زمین پیاده کنم و عملکرد قابل قبولی داشته باشم. تمام تمرکزم کمک به تیم ملی است.

به عقیده خیلی‌ها بعد از مصدومیت پژمان متظری توفیق اجباری شد که درترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیری و شدی زوج سید جلال. اگر پژمان مصدوم نمی‌شد بازی خوب تو هم به چشم نمی‌آمد ولی الان کار منتظری هم برای رسیدن به ترکیب ثابت سخت شده است.

وقتی پژمان مصدوم شد، همه تیم ناراحت شدند. تیم ملی باید بازیکنان زیادی داشته باشد. پژمان و سیدجلال درخط دفاع بازیکنان خوبی هستند. همه ما ناراحت شدیم که پژمان نیست درحالی که او می‌توانست باشد. مصدومیت جزیی از فوتبال است. آرزوی سلامتی برای او دارم و امیدوارم هر چه زودتر برگردد و بتوانیم در کنار هم تیم را به جایی‌که باید برسانیم. هر کسی کمک خودش را می‌کند، امیدواریم همه ما بتوانیم به تیم ملی کمک کنیم و این اتفاق تا امروز افتاده است. در هر صورت این کی‌روش است که تصمیم گرفت از من و سید جلال در فاز دفاعی استفاده کند. خدا را شکر می‌کنم توانستیم در این دو بازی عملکرد خوبی داشته باشیم.

درباره گلی که به کره زدی اما داور آفساید اعلام کرد هم صحبت کن؟

در آن موقعیت احتمال دادم سردار در آفساید است اما ضربه را زدم تا اگر کمک داور آفساید نگرفت، این موقعیت هدر نرود. در هر صورت مهم پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی بود که حاصل شد تا امروز بیش از هر زمان دیگری به صعود نزدیک باشیم.

به نظرت چرا ساختار دفاعی تیم ملی تا این اندازه خوب شده استف به خصوص در این بازی‌ها. اصلا گل نمی‌خوریم و حتی آمار عجیب اینکه تیم‌های حریف در 3 بازی اخیر فقط دو تا شوت به سمت دروازه ما زده‌اند. به عقیده خیلی‌ها کلین شیت دروازه‌بان‌ها هم به خاطر ساختار دفاعی خوب تیم ملی است تا عملکرد خوب آنها.

تیم ملی جای بهترین‌هاست. از بیرانوند گرفته تا سردار در هر پستی بازیکنان بهترین تصمیمات را می‌گیرند. خدا را شکر می‌کنم که تیم ملی گل نمی‌خورد زیرا همه با جان و دل بازی می‌کنند. ضمن اینکه کی‌روش در هر بازی از بازیکنان مختلفی استفاده می‌کند و به نظرم از بیرانوند و حقیقی و اخباری تا بازیکنان در خط حمله همه به دفاع کمک می‌کنند و همه در خط حمله کمک تیم هستند. عهد بسته‌ایم هر کاری از دست‌مان بر می‌آید برای کمک به تیم ملی و رفتن به جام جهانی انجام دهیم تا دومین صعود پیاپی را تجربه کنیم. این می‌شود تیمی که ما داریم. کی‌روش 5 سال است که لیگ را بررسی می‌کند و می‌داند کدام بازیکن به درد تیم می خورد. ما خیلی خوب تمرین می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آینده هم همین طور بازی کنیم.

تحلیل ما این است که دیگر وقتش رسیده تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. زمانی کی‌روش می‌گفت تیم از لحاظ فنی و جسمانی به آن شکلی نرسیده که بخواهیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم اما حالا در سطح تیم‌های بزرگ جهانی هستیم.

به نظرم بازیکنان ما جوان بودند و به زمان نیاز داشتیم که کمی با تجربه شویم. میانگین سنی تیم ما 24 سال است. بازی‌های خوب هم زیاد داشته‌ایم و درصورت صلاحدید کارلوس کی‌روش، می‌توانیم با تیم‌های بزرگ هم بازی کنیم. کی‌روش هر کاری می‌کند که تیمش را ببیند و امروز تیم ملی روی مسیر خوبی حرکت می‌کند.

نظرت درباره بازی با سوریه چیست؟ آنها تیم‌های بزرگ گروه را اذیت کرده‌اند. شاید روی کاغذ بازی دشواری نداشته باشیم اما در زمین آنها تیم سرسختی هستند. آیا اگر سه امتیاز این بازی را بگیریم، می‌توانیم به جام جهانی برسیم؟

مطمئنا در این مرحله از مسابقات، هیچ دیداری برای ما راحت نیست. سوریه هم تیم خوبی است و یک جورهایی چغر هستند. به نظرم اگر این بازی را ساده بگیریم، آنها می‌توانند برای‌مان مشکل ساز شوند. مطمئنا همه بازیکنان تیم ملی، همدل هستیم تا خیلی باقدرت و محکم مسابقات آینده را برگزار کنیم. امیدوارم بتوانیم با شرایطی که داریم به جام جهانی برسیم.

به نظر شما ایران می‌تواند به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کند؟ اگر این اتفاق بیفتد کدام تیم از گروه ما به عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود می کند؟

هدف ما این است که به عنوان تیم اول به جام جهانی برسیم. فکر می‌کنم کره‌جنوبی تیمی باشد که بتواند به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شود.

کمی درباره تیم السد و لیگ قطر صحبت کن. سال قبل بازیکنان ایرانی زیادی در این لیگ بازی می‌کردند اما امسال...

تیم های قطری خیلی خوب خرج می کنند. فکر می کنم بعد از چین آنها سرمایه گذاری خوبی روی لیگ شان کرده اند و خوب بازیکن می خرند. درباره بازیکنان ایرانی هم باید بگویم که نمی دانم چرا این طور شده است. از شرایط بچه ها خبر ندارم. به نظرم ما بازیکن های خوبی داریم و امیدوارم شرایط بهتر شود. من برای همه بازیکنان در هرکجا که هستند آروزی موفقیت می کنم.

در این مدت تا چه اندازه به ژاوی نزدیک شده‌ای؟ آیا به تو مشاوره می‌دهد یا در مورد ایران و تیم ملی از شما چیزی می‌پرسد؟

ژاوی به خاطر عملکرد خوب تیم ملی، با من روبوسی کرد و به خاطر این موفقیت‌ها به من تبریک گفت. خیلی راحت گفت بارک‌الله. او خیلی خوب با من برخورد می‌کند و من هم از او تشکر کردم که بازی‌هایم در تیم ملی را پیگیری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها