به دنبال نگرانی روسیه از قریب‌الوقوع بودن جنگ جهانی سوم صورت گرفت

دستور پوتین به اتباع روسیه برای بازگشت به کشور

دولت روسیه از بیم وقوع جنگ جهانی سوم، دستور فوری داد تمام دیپلمات‌ها و مقامات دولتی این کشور و خانواده‌های آنان که خارج از روسیه زندگی می‌کنند به کشورشان بازگردند.
کد خبر: ۹۵۵۷۰۹
دستور پوتین به اتباع روسیه برای بازگشت به کشور

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دی وست، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک دستور اضطراری تمام دیپلمات‌ها، سیاستمداران، مقامات رسمی و بستگانشان را برای بازگشت به سرزمین مادریشان فراخواند.

بنا به گزارش روزنامه روسی زنک (Znak) این دستور کارکنان دولتی، فرمانداران محلی، قانون‌گذاران و کلیه کارکنان شرکت‌های دولتی این کشور را شامل می‌شود. همچنین از کارگران روس و کارکنان شرکت‌های خصوصی روسی در خارج این کشور خواسته شده فرزندان خود را حتی اگر در نیمه ترم تحصیلی هم باشند، از مدارس خارجی بیرون آورند.

استدلال دقیق دولت روسیه از این تصمیم هنوز روشن نیست اما تحلیلگران اشاره کرده‌اند که این تصمیم به‌منظور آماده شدن برای «جنگی بزرگ» اتخاذ شده است.

«استانیسلاو بلکووسکی» تحلیلگر سیاسی روسیه به دیلی استار گفته است ؛ همه این‌ها بخشی از تدابیر جهت آماده کردن برگزیدگان و نخبه‌های روسیه برای «جنگی بزرگ» است.

این اخبار تائید نشده پس از آن منتشر شد که پوتین سفرش به فرانسه را در پی موضع‌گیری شدید و صف بندی متعصبانه غربی‌ها در برابر کرملین ، لغو کرد.

تحلیلگر سیاست خارجی روسیه «فیودور لوکیانوو» در مصاحبه با AFP گفت : لغو بی‌سابقه این دیدار از سوی پوتین به عنوان « یک قدم جدی یادآور دوران جنگ سرد » تلقی می‌شود. این بخشی از مرز بندی‌ها در کشمکش‌های جاری بین روسیه و دنیای غرب قلمداد می‌شود.

یکی از دستیاران پوتین روز دوشنبه به خبر گزاری ایتار تاس گفت : با وجود لغو سفر پوتین به پاریس،‌ او هنوز در نظر دارد در تاریخ 19 اکتبر جهت انجام گفت و گو در باره درگیری‌های اوکراین سفری به برلین پایتخت کشور آلمان داشته باشد.

در این میان «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اعلام همبستگی با صف متحدان ضد روسی ، از سازمان‌ها و افراد ضد جنگ خواسته است تظاهراتی را در مقابل سفارت روسیه در لندن ترتیب دهند.

جانسون در مناظره پارلمانی خود گفته است : « چه کسی در حال حاضر می‌خواهد جبهه جنگ طلبان را متوقف کند؟ کجایند آنان؟»

روز شنبه نیز روسیه با وتوی پیش نویس فرانسه در سازمان ملل به‌منظور توقف بمباران‌های این کشور علیه تروریست‌ها در شهر حلب سوریه ، از صدور این قطعنامه علیه کشورش جلوگیری کرد.

این پنجمین باری است که روسیه از حق وتوی خویش جهت جلوگیری از صدور قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در مخالفت با حضور و کمک دولت روسیه به مردم و دولت قانونی سوریه ، استفاده می‌کند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این اقدام دولت روسیه، بمباران شهر حلب را یک «جنایت جنگی» توصیف کرد.

وی همچنین در مصاحبه تلویزیونی روز دوشنبه خود افزود: « آنهایی که مرتکب چنین اقداماتی می‌شوند، تاوان مشارکت خود در این جنایات را با ایستادن در برابر دادگاه بین المللی جنایات جنگی خواهند پرداخت.»

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
حمید
-
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
خدا بخیر كنه....،
نوذر
-
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
روسیه ترتیب همه شونو میده.....
یه ایرانی
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
میجنگیم
ص
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
حرف های صد من یه غاز زیاده ، باید دید چه كسی مرد عمله
امثال شما در طول تاریخ بسیار زیاد بود .
ایرانمهر
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
تو كه راست میگی انشاا... اگه دروغ میگی چشمات كور بشند و زبونت لال بشه ،پس چرا به عربستان كه داره فقط مردم بی دفاع و عادی رو بمباران می كنه و اسرائل و داعش و ... چیزی نمی گوئید و صحبت از دادگاه بین المللی نمی كنید ؟!!. واضحه چون دستهای خودتان هم آلودست.
ناشناس
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
میجنگیم!!! جو نگیرتت بابا... فكر كردی زمان گوبلای خان .. با تیر و تفنگ بری جنگ.. ؟؟؟؟ می جنگیم..!!!!!!!
روح الله
-
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
پوتین جان منم هستم بزن بریم برای پاكسازی ارازل وحشی
دانشجو
-
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
انشاالله جنگ نمیشود و امااگر در طول تاریخ نگاه كنیم این روسیه جنگجو بوده و سرمنشا همه جنگهاست و این را بدانید به روسیه هیچ اطمینانی نیست چو در همه كارها ما را یاری نداده و ما را تنها گداشته به این كشور اصلا اطمینان نداشته باشید
فراهان
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
رو من اصلا حساب نكنید من وقت دكتر دارم.....
bahram
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
زوتر جنگ جهانی سوم رو شروع كنید دنیا نابود بشه راحت شیم
ایرانی
-
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
آخ ! من هم منتظرم روی این سعودیها را كم كنم و بشریت را از وجود نشون پاكسازی كنیم .
ص
-
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
ملت شدن جنگجو!!! ، شما اول در انجام درست كار مفید برای كشور جنگجو باش ، بقیه مسایل حل میشه .
ت
-
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
این اخبار رو از كجا میارید؟
یوسف
-
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
همیشه كیش خود شیفتگی نوع بشررا دچار مصائب وبلایای عظیم وجبران ناپذیری كرده.هركسی در هر مرتبه ای باید دارای ظرفیت های لازم جایگاهش را داشته باشددر غیر این صورت مشكلات پیش گفته نمود پیدا میكند.
Hosin
-
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
خشم پوتین
بهروزرجبی
-
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
سلام.عجیب است كه مردم فرانسه دربرابر دفاع تمام قددولتشان ازتروریستهایی كه چندی پیش شهرهای فرانسه را به صحنه قتل ووحشت تبدیل نمودند وهموطنانشان راانطورفجیع قتل عام كردندچنین ساكتند. منبعد هرچه بسرشان بیایدحقشان است .درواقع از خودشان بر خودشان است.با این رفتارو عملكردسیاسی ترور ونا امنی و وحشت ارمغانی است كه سران دروغگو وفریبكارشان در آینده نزدیك به آنها هدیه خواهند كرد.

نیازمندی ها