دهها تن از زنان کرد عراقی که هرکدام به نوعی قربانی جنایت های داعش در سالهای گذشته بوده اند ، با تشکیل گردان مقاومت، به نبرد با تروریست ها در کشورشان روی آوردند.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۳
زنان خورشید، روی دیگر مبارزه با داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، زنانی که اسیر داعش بودند، خانواده هایشان توسط تروریست ها کشته شده و قربانی خشونت و جنایت بوده اند؛ بعد از نجات، گردان مبارزه با داعش و جلوگیری از تکرار این جنایت تشکیل دادند.

طی چند سال گذشته و به دنبال تجاوز تروریست های داعش به شهرها و روستاهای مختلف عراق، هزاران زن به دست داعش اسیر شدند که تعدادی از آنها توانستند بگریزند و برخی هم کشته شدند؛ اما اکنون بسیاری از نجات یافتگان برای مبارزه با داعش همپیمان شده اند.

«ایناس خیرو» یکی از فرماندهان گردان زنان خورشید (نساء الشمس) می گوید که دو ماه اسیر داعشی ها بود، آنها خواهرش را جلو چشمش کشتند و او نتوانست کاری برایش انجام دهد و بعد از این که انواع جنایت ها در حقشان روا داشته شد توانست فرار کند و اکنون به این گردان پیوسته تا انتقام خواهرش را بگیرد.

او یکی از زنانی است که به گردان زنان خورشید پیوست تا به جنایات داعش در اشغال خاک و ارتکاب جنایت و تجاوز به زنان پاسخ گوید.

زنان و دختران منطقۀ سنونی که مقر گردان نساء الشمس است، تأکید کردند که هدف از تشکیل این گروه، دفاع از این مناطق و جلوگیری از تکرار جنایت هایی است که در حق خودشان روا داشته شده است.

گردان الشمس شامل صد و چهل دختر کرد ایزدی در کردستان عراق است، دخترانی که به اسارت داعش در آمدند و خانواده و اطرافیانشان توسط داعش کشته شدند.

سروان خاتون علی فرمانده گردان الشمس می گوید صدها دختر مایلند به صورت داوطلبانه در این گردان شرکت کنند و بیشتر آنها از جملۀ کسانی هستند که در اسارت داعش بوده اند، یا افراد خانواده شان قربانی خشونت و کشتار شده اند.

فرمانده گردان و تمام افراد تحت امرش آمادۀ مشارکت واقعی در جنگ علیه تروریسم هستند و تاکنون در دو نبرد از جمله آزادسازی سنجار شرکت کرده اند.

آنها با انواع مختلف اسلحۀ سبک و متوسط آموزش دیده اند و برای جنگ علیه داعش آماده اند. این دختران تمایل دارند نیروهای پیشمرگه را در خط مقدم نبرد پشتیبانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها