شبح نامزد جمهوریخواه بر رقابت ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ؛ کابوس کلینتون یا انگیزه دموکرات ها برای حضور در انتخابات

نظرسنجی ها می گویند اگر خیال رای دهندگان دموکرات از بابت شکست «ترامپ» راحت شود، دیگر انگیزه ای برای حضور در مراکز رای گیری نخواهند داشت و این می تواند شانس «کلینتون» را برای پیروزی کاهش دهد.
کد خبر: ۹۵۵۵۴۱
ترامپ؛ کابوس کلینتون یا انگیزه دموکرات ها برای حضور در انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، اگرچه پس از دومین حضور پر قدرت وی در رویارویی مستقیم با دونالد ترامپ نامزد منتخب از حزب جمهوریخواه نفسی از سر آسایش می کشد، همچنان برای قدرت نمایی در رقابت سرنوشت ساز هشت نوامبر با چالش های خاص خود مواجه است.

به گفته تحلیلگران، ترامپ محبوب باشد یا نباشد، همچنان تا روز انتخابات، کابوس دنباله داری برای خانم کلینتون محسوب می شود که این روزها در جشن غرق شدن رقیب جمهوریخواه در گرداب هرزگی هایش سر از پا نمی شناسد.

واقعیت آن است که ترامپ در سراشیب فرو غلطیدن از پلکان ترقی، دست حریف دموکرات را گرفته و او را به سقوطی ناخواسته دعوت می کند.

نظرسنجی های اخیر حاکی از آن است که کلینتون، بیش از آنکه وقت صرف بهبود وجهه خود در میان جوانان، اقلیت های نژادی و لیبرال دموکرات ها کند، تمام هم و غم خود را صرف اعلام هشدار در خصوص تبعات ریاست جمهوری ترامپ کرده است.

با این حساب، با استناد به همین نظرسنجی ها، اکثر رای دهندگان برای اینکه مانع از پیروزی ترامپ شوند، خواهان رای دادن به کلینتون هستند و نه صرفا به خاطر نوع آوری هایی که وی در عرصه سیاست گذاری، وعده می دهد.

به بیان ساده تر، اگر رای دهندگان دموکرات قانع شوند که ترامپ به دلیل رسوایی های اخلاقی اخیر، دیگر شانسی برای پیروزی در رقابت ندارد، ممکن است در روز انتخابات انگیزه ای برای حضور در پای صندوق های رای نداشته باشند.

بهترین شاهد برای جدی گرفتن این فرضیه، نظرسنجی اخیر «رویترز-ایپسوس» است که نشان می دهد نیمی از حامیان کلینتون فقط برای ممانعت از پیروزی ترامپ به وی رای می دهند و فقط ۳۴.۵ درصد، رضایتمندی از سیاست های وی را انگیزه حضور در حوزه های رای گیری معرفی می کنند.

نظرسنجی ایالت به ایالت رویترز -که تاریخ انجام آن به پیش از افشای ویدئوی هتاکی های ترامپ به مقام زنان باز می گردد- نشان می دهد که کلینتون از شانسی ۹۵ درصدی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است و در نظرسنجی های کشوری حدود ۱۱ درصد بر ترامپ برتری دارد.

با این حال، اگر وی نتواند در کمتر از یک ماه باقی مانده به هوادارانش انگیزه کافی برای حضور در پای صندوق های رای را بدهد، شاهد ارتقاء جایگاه ترامپ در ایالت های کلیدی خواهیم بود- ایالت هایی که تا دقیقه ۹۰ حمایت قاطع خود را از هیچ یک از دو نامزد حاضر در صحنه اعلام نمی کنند و آنها را در برزخ نگه می دارند.

پس با این حساب، کلینتون نباید خیلی هم بر روی خدشه دار کردن چهره ترامپ که حاصل افشای هرزگی های وی است، تمرکز کند چرا که نهایتا میزان حضور رای دهندگان دموکرات و جمهوریخواه در مراکز رای گیری است که پیروز نهایی انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را مشخص می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها