ویتالی چورکین،‌ نماینده روسیه در شورای امنیت در واکنش به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص حلب از سوی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، آنها را به وتوی این طرح تهدید کرد و گفت که «شورای امنیت از این طرح پشتیبانی نمی‌کند.»
کد خبر: ۹۵۴۱۱۹

در پیش‌نویس قطعنامه ارائه‌شده از جانب نمایندگان لندن و پاریس، هرگونه حمله هوایی به مواضع تروریست‌های مستقر در حلب ممنوع شده است.

در همین حال، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه ضمن غیرقابل قبول خواندن این پیشنهاد گفت: در متن ارائه‌شده بیش از حد مسائل مربوط به کمک‌های انسانی، سیاسی شده که هدف آن افزایش فشار بر دولت سوریه است که در حال مبارزه با تروریست‌هاست.

اجازه حضور دائمی نیروهای روسیه در سوریه صادر شد

مجلس دوما درخواست دولت روسیه را برای تائید موافقت‌نامه استقرار درازمدت یگان هوافضای روسیه در سوریه،تصویب کرد. این موافقت‌نامه روز گذشته در جلسه علنی دوما بررسی شد که 446 نماینده حاضر به آن رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا،‌در این موافقت‌نامه قید شده است که یگان هوافضای روسیه در سوریه به درخواست طرف سوری در پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای مستقر می‌شود. در بند دیگری از موافقت‌نامه تصریح شده است که به‌کارگیری گروه هوافضای روسیه در سوریه مطابق با تصمیم فرماندهی آن و با جلب موافقت مقام‌های دولت این کشور انجام می‌گیرد. پیش از این، فرانتس کلینتسویچ، معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه گفته بود که حمیمم به پایگاه دائمی نیروی هوافضای روسیه تبدیل می‌شود و تاسیسات نظامی آن نیز گسترش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها