مدیرکل محیط زیست گلستان تایید کرد که در درگیری محیط بانان این استان با جمعی از صیادان پرندگان در منطقه شکار ممنوع تالاب گُمیشان واقع در کرانه شرقی دریای خزر؛ یک صیاد جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۵۲۸۷۹
صیاد گلستانی در درگیری با محیط بان جان باخت

به گزارش جام چم آنلاین ،اسماعیل مهاجر در گفت و گو با ایرنا هر گونه توضیح بیشتر در این رابطه را به بررسی بیشتر کارشناسی از سوی پلیس و دادستانی موکول کرد.
در همین ارتباط یک مسوول محلی که خواست نامش در این خبر درج نشود؛ گفت: مقارن ساعت 16 عصر امروز دو نفر از محیط بان گلستان در ضلع غربی سایت پرورش میگوی گُمیشان با جمعی از صیادان پرندگان مواجه شدند.
وی ابراز داشت: محیط بانان به صیادان که حدود 10 دستگاه موتورسیکلت در اختیار داشتند فرمان ایست داده اما آنها بدون توجه به اخطارهای صورت گرفته اقدام به فرار کردند.
وی بیان داشت: یکی از محیط بانان پس از فرمان ایست با رعایت قانون استفاده از سلاح اقدام به شلیک اخطار هوایی کرده و از آنجا که صیادان بازهم تمکین نکردند گلوله دوم را به طرف پای یکی از صیادان شلیک کرده است.
این مسوول گفت: متاسفانه گلوله شلیک شده به شکم یکی از صیادان اصابت و باعث مجروح شدن وی می شود و باوجود اعزام فوری فرد صدمه دیده به نزدیکترین مرکز درمانی در شهرستان بندر ترکمن؛ مصدوم جان باخت.
وی هویت محیط بان ضارب را قربان محمد دبیری اعلام کرد که هم اکنون با دستور مقام قضایی در بازداشت به سر می برد.
وی اضافه کرد: صیاد فوت شده نیز به نام 'ج ح' 30 ساله، متاهل و اهل گُمیش تپه است.
تالاب گُمیشان واقع در غرب استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر به سبب وجود انواع پرندگان از جمله گونه های کمیاب مهاجر همواره مورد توجه صیادان بوده و هست.
صیادان معمولا به دو روش دام گستر و یا با اسلحه شکاری اقدام به صید و شکار پرندگان می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
این محیط بانان بیچاره چه شغل بدی دارند اصلا امنیت شغلی ندارند كاش قانون جامع تر و كامل تری برای حمایت از آنان تدوین و تصویب شود تا شكارچیان غیر مجاز آنان را مانند مامور پلیس یا مامور انتظامی ببینند و از حد خود خارج نشوند
ارشام
-
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
خدا رحمتش كنه خلاف نمیكرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها