دومین مراسم بزرگداشت «مرتضی پاشایی» با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اطرافیان آن هنرمند در سالن سرنا برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۰
یادبود مرتضی پاشایی غریبانه برگزار شد+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نوا، دکتر طاهری (رهبر ارکستر زنده‌یاد پاشایی) در ابتدای این برنامه صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: مایلم این حرکت سالیان سال ادامه داشته باشد و همانند انگلیس که نام بزرگان خود مانند فردی مرکوری را زنده نگه می‌دارد، ما نیز باید در جهت حفظ نام هنرمندان خود به خصوص مرحوم پاشایی تلاش خود را بکنیم و نگذاریم این گردهمایی سالانه با بی‌مهری و بی‌توجهی کمرنگ شود و نام بلند مرتضی از اذهان پاک شود.
در ادامه مراسم به تناوب ٤ قطعه از بهترین آثار مرتضی پاشایی توسط ارکستر آن مرحوم اجرا شد؛ نکته جالب پخش شدن همزمان صدای مرحوم پاشایی و اجرای زنده گروه بود که تعجب حضار را برانگیخت.
از دیگر موضوعات قابل توجه این مراسم قرار دادن استند مرتضی پاشایی در ابعاد طبیعی روی استیج بود؛ همچنین پخش کلیپ‌هایی از لحظات خاطره‌انگیز آن هنرمند که توسط علیرضا هاشمی تهیه شده بود نیز از اتفاقات ویژه روز گذشته بود.
دکتر طاهری پیش از شروع اجرای زنده به حضار گفت: بعد از اولین جلسه شیمی درمانی مرتضی، او من به گفت که احساس می‌کنم صدایم در خال خشک شدن است، به منزل من بیا تا تمام آثار را برایت بخوانم و تو ضبط کن، شاید دیگر هرگز نتوانم آواز بخوانم. به خانه او رفتم و صدایش رو ضبط کردم و حاصلش این ١٥ قطعه صدای خام مرتضی است.
همچین اعضای ارکستر زنده‌یاد پاشایی که در این مراسم حاضر بودند را حامد طاهری (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار باس)، روزبه پهلوانی نژاد (نوازنده درامز)، مهران مریخ (نوازنده کیبورد)، رضا لمعانی (نوازنده گیتار) و مجتبی اسدپور (نوازنده کیبورد) شامل می‌شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
س
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
خدا رحمتش كنه
مرتضی
-
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
واقعا خدا رحمتش كنه خیلی با احساس میخوند

نیازمندی ها