محمد احصایی: گفتم کار من نیست اما باز هم چکش زدند

کلاهبرداری با فروش تابلوی قلابی استاد نقاشی‌خط ایران

نام محمد احصایی نه تنها در ایران که در بازار جهانی هنر اعتباری ویژه دارد، هنرمند نقاشی‌خط کشورمان که بزرگترین حراجی های بین المللی آثار او را به مطرح ترین کلکسیونرداران جهان فروخته است، حالا در کشور خودمان تابلویی تقلبی از او چکش خورده و صدای این هنرمند را درآورده است.
کد خبر: ۹۵۲۰۰۹
کلاهبرداری با فروش تابلوی قلابی استاد نقاشی‌خط ایران

به گزارش جام جم آنلاین، محمد احصایی، از چهره‌های برجسته هنرهای تجسمی و از بزرگان حوزه نقاشی‌خط در گفتگو با سایت تخصصی ایوانا با ذکر این مساله که اثر به فروش رسیده از او در حراج باران کاملا تقلبی بوده، گفت: این اثر را قبل از روز حراج دیدم و به مدیران این برنامه به اصطلاح فرهنگی هنری نیز متذکر شدم ولی با برخوردی بد با من صحبت کردند و در نهایت هم کار خود را انجام دادند.

او افزود: من این اثر را دیدم و با خانمی که مدیر این حراج است صحبت کردم و گفتم که این اثر تقلبی است ولی گوش ایشان بدهکار نبود.

احصایی ادامه داد: باور کنید دغدغه اصلی من کار خودم نیست بلکه مشکل این است که با این روند کلاهبرداری رایج شده و کسانی که تازه وارد این مارکت می‌شوند دلسرد می‌شوند.

او وظیفه راهنمایی مردم در این مورد را برعهده گالری‌ها، وزارت ارشاد و به خصوص روزنامه‌نگارن دانست و بیان کرد: شیطان که در حیات امروزی شاخ و دم ندارد، وقتی اثری را با این صراحت و به این روشنی با تقلب می‌فروشند خود شیطان هستند.

گفتنی است حراج باران با حضور فعالان فرهنگی،اقتصادی و برخی مدیران فرهنگی و نیز اساتید خط و نگارگری در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها