سردار حاجی زاده در آئین رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی:

آمریکایی‌ها در پهپاد پنهان کار و بمب افکن، هم تراز ما هستند

رابطه دو سویه، ظرفیت‌های علمی با توان دفاعی

روز گذشته در حالی شاهد رونمایی از جدید‌ترین پهپاد ایرانی با نام صاعقه بودیم که چند روز قبل نیز دستاوردهای دفاعی دیگری از جمله موشک‌های بالستیک و کروز در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد و پیشتر هم شاهد رونمایی از موتور جت بودیم.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۱
رابطه دو سویه، ظرفیت‌های علمی با توان دفاعی

این توانمندی‌ها در صنایع موشکی، صنایع هوایی و همین‌طور سلسله نوآوری‌ها و ابداعات و اختراعاتی که در حوزه‌های دفاعی شاهدیم به واسطه توان علمی است که در دانشگاه‌ها و بخش‌های تحقیقاتی نهادهای نظامی کشور وجود دارد.

این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد کشورمان از ظرفیت بسیار خوب و قابل اتکای علمی برخوردار است که پایه اقتدار دفاعی، نظامی و امنیتی هم همین اقتدار علمی است و رابطه مستقیم و دوطرفه‌ای میان این دو بخش وجود دارد.

هر چه در این صنعت، پژوهش و تحقیقات علمی انجام دهیم، طبیعتا به دامنه توسعه علم هم کمک کرده‌‌ایم و هر کشوری که ظرفیت‌های نظامی، دفاعی، اقتدار و امنیتی‌اش بالاتر می‌رود به موازات آن ظرفیت‌های علمی خود را هم توسعه داده است.

این دو حوزه می‌توانند همدیگر را پشتیبانی کنند، تلاش در حوزه نظامی به توسعه مرزهای دانش و ابتکارات جدید کمک می‌کند که این اتفاق در کشور ما قابل مشاهده بوده و نمونه آن پیشرفت در صنعت دفاعی و موشکی است.

هر چه در صحنه کشور شاهد رشد علم باشیم، می‌توانیم به ابتکارات در صنعت دفاعی امیدوار باشیم و بعکس، خلاقیت بیشتر در صنعت دفاعی به توسعه مرزهای علمی کشور کمک می‌کند.

امروزه در دنیا قدرتی که مبتنی بر پایه علمی نباشد، ماندگاری نخواهد داشت. امروز اگر کشوری در صنایع علمی و دانش فنی بتواند رشد داشته باشد، می‌تواند به استحکام پایه‌های اقتدار نظامی و دفاعی‌اش امید داشته باشد در غیر این صورت از قافله عقب مانده و نتوانسته است پایه‌هایی را که می‌خواهد مهیا کند و به دیواره مستحکم امنیت دفاعی به‌عنوان یک پناهگاه امن تکیه کند.

اردشیر نوریان - رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها