با نزدیک شدن به زمان دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تکاپوی نامزدها برای به چالش کشیدن رقیب خود بیش از پیش می‌شود. در این میان، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان سعی می‌کند با اظهارات جنجالی هیلاری کلینتون دموکرات را تحت فشار قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۱۶۳۶

در همین زمینه، او در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز در سخنانی متناقض با گفته‌های خود در نخستین مناظره با هیلاری کلینتون، گفت: اگر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، ممکن است نتایج را نپذیرم. باید ببینم که چه اتفاقی روی خواهد داد.

این در حالی است که ترامپ روز دوشنبه و پس از نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب دموکرات خود گفته بود: «اگر شکست بخورم به طور حتم نتایج انتخابات را محترم می‌شمارم.»

نامزد جنجالی جمهوریخواهان همچنین در یک تجمع انتخاباتی در دیترویت بار دیگر در خصوص احتمال تقلب در نتایج انتخابات ابراز نگرانی کرد. او همچنین از طرفدارانش خواست به حوزه‌های رأی‌گیری بروند و بر امور نظارت کنند. ترامپ پای رسوایی اخلاقی بیل کلینتون همسر رقیب دموکرات خود را نیز به میان کشید تا در آستانه دومین مناظره انتخاباتی با هیلاری کلینتون، مسائل خانوادگی او را در کانون توجه رأی‌دهندگان آمریکایی قرار دهد. مناظره بعدی کلینتون و ترامپ بامداد 19 مهر در دانشگاه واشنگتن در ایالت میسوری برگزار خواهد شد.

در همین حال، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده پس از اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح ملی نسبت به هیلاری افزایش یافته است. با این حال، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در 11 ایالت «خاکستری» این کشور بیانگر کاهش فاصله این دو رقیب است. به گزارش منابع خبری، طی یک‌ماهه اخیر، کلینتون و ترامپ در جلب اقبال عمومی به‌طور میانگین 32/2 درصد اختلاف داشتند که این میزان تفاوت در هفته اخیر به حدود 24/3 درصد افزایش یافته است.

البته رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور عملا با آرای 11 ایالت این کشور مشخص می‌شود، ایالت‌هایی که «خاکستری» نامیده می‌شوند و به‌صورت سنتی و بر‌خلاف دیگر مناطق، از آنها انتظار نمی‌رود که از پیش جهتگیری مشخص و قطعی حزبی داشته باشند. این 11 ایالت شامل کلرادو، فلوریدا، آیووا، میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین هستند که در مجموع 146 از 538 رأی کالج الکترال را به خود اختصاص می‌دهند.

بررسی نتایج نظرسنجی‌های اخیر در این 11 ایالت نشان می‌دهد که کلینتون در مجموع همچنان از ترامپ جلوتر است، اما فاصله این دو با احتساب نظرسنجی‌های انجام شده طی هفته اخیر کاهش یافته است و ترامپ توانسته است با جلب اقبال عمومی در سه ایالت کارولینای شمالی، اوهایو و آیووا از کلینتون پیش بیفتد. در بین 8 ایالت باقیمانده نیز، کلینتون در ایالت میشیگان بیشترین اختلاف (4/7 درصد) را با ترامپ دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها