رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: وقتی درباره فیش های نجومی صحبت می شود به جامعه پزشکی خدشه وارد می کنند که این کمال بی انصافی است.
کد خبر: ۹۵۱۱۱۶
اتهام فیش های نجومی به جامعه پزشکی بی انصافی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، دکتر علیرضا زالی در بیست و چهارمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، افزود: در جلسات متعدد شورای عالی بیمه که با حضور همه اعضا برگزار شده است بر عدالت بین رشته ای تاکید جدی شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه های ارتوپدی با توجه به نوع خدمات ارائه شده از سوی این گروه ازپزشکان نیازمند بازنگری های جدی واساسی است اظهارامیدواری کرد:تعرفه های ارتوپدی هرچه سریعتراصلاح شود.

زالی ضمن هشدار درباره عواقب ترویج پزشک ستیزی در کشور، خاطرنشان کرد: بی تردید پزشک ستیزی می تواند برای کل جامعه بحران های جدی ایجاد نماید. حال آنکه اعتماد میان پزشکان و مردم شالوده اساسی نظام سلامت کشور است. بنابراین باید عنصر اعتماد را به عنوان اولویت اصلی بین مردم و جامعه پزشکی قلمداد نماییم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جامعه پزشکی کشور دارای پرونده شفاف مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی افراد در یک پستوی شبهه دار میلیاردها تومان درآمد کسب می کنند اما یک ریال هم مالیات نمی دهند که این رویه خطرناک است.

زالی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی گفته می شود حدود ۴۰ درصد تولید داخلی کشور نیز فرارهای مالیاتی دارند، تاکید کرد: با این حال اکثریت جامعه پزشکی به اذعان نهادهای مربوطه نه تنها از پرداخت مالیات فرار نمی کنند بلکه بسیار شفاف هم عمل می کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جامعه خدوم پزشکی که شبانه روز در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه است بی دلیل هدف هجمه های مختلف و به ناحق قرار گرفته است، گفت: بی انصافی ها در حدی است که وقتی حتی درباره فیش های نجومی هم صحبت می شود باز هم به جامعه پزشکی نیز خدشه وارد می کنند که این کمال بی انصافی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
الهه
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
تا نباشد چیزیكی مردم نگویند چیز ها ....
علیرضا
-
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
درسته كه پزشكان براساس نظام خدمات كشوری حقوق میگیرند .اما ازآنجایی كه برخی ازآنان برای اقدامات درمانی خود از بیماران پول زیر میزی میگرفتند برای رفع این مشكل الان دولت داره تخت عنوان قاصدك به تمام اونها پول رومیزی باعنوان پرداخت مبتنی برعملكرد می پردازد كه در این رابطه برخی پزشكان دریافتی های چندصد میلونی هم دارن .چناب آقای رییس نظام پزشكی سوخته كنی هم حدی داره.
كارمند
-
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
كسی با درآمد پزشكان مخالف نیست سلامت جامعه به دست پزشكان خدوم كشور است اونها هم باید به حق خود برسند اما با سیاستی كه وزارت بهداشت ودرمان در پیش گرفته وفبلا هم به طریقی وجود داشته .اختلاف بیش از حد درامدها و وجود فاصله طبقاتی باور نكردنی است كه در وزارت بهداشت ودرمان وجود دارد . و.................
محمد.. شریف
-
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
با سلام ... جناب دكتر از بدو پزشك ستیزی تا حالا موردی بوده كه كسی از نحو پرداخت مالیات پزشكان گله مند باشه..؟ و من متاسف شدم كه یك پزشك متخصص كه حداقل 22 سال از عمرش صرف تحصیل و علم شده خود را با یك بازاری ( نه همه ) بی سواد و رانت خوار مقایسه فرمودند... ازاین كاسب نما بی تخصص كسی توقعی ندارد . ولی از جامعه پزشكی با سواد و فهیم دارند.. پس لطفا آن حس اعتماد و احترام را به مردم برگردانید .. این قضیه یك طرفه نیست. 50 .. 50 است بجای جبهه گرفتن و تهدید سعی در رفع 50 درصد طرف خود را نمائید 50 درصد دیگر خود بخود حل خواهد شد .. با تشكر..
افشین
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
باسلام
یعنی اقای دكتر اعتقاد دارند كلیه جراحان محترم بابت زیرمیزی هایی كه میگیرند هم مالیات پرداخت میكنند.؟
تقریبا 99/99 درصد جراحان از بیماران خود طلب زیرمیزی میكنند و صدالبته ما منكر زحمات آن یك صدم درصد پزشكان سالم و درستكار نیستیم

نیازمندی ها