صادرکنندگان نفت شنبه در وین گرد هم می‌آیند

دعوت اوپک از ۱۲ کشور غیراوپکی برای اجلاس فریز نفتی

پس از اظهار نظر وزیر نفت مبنی بر عدم توقف افزایش تولید نفت ایران، وزیر انرژی عربستان هم مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی را پذیرفت تا یک گام بلند برای اجرای این طرح برداشته شود.
کد خبر: ۹۵۰۵۷۶
عربستان مستثنی شدن ایران از طرح فریز نفتی را پذیرفت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت دیروز با تاکید بر اینکه افزایش تولید نفت ایران متوقف نخواهد شد، گفت: به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت ایران به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

با گذشت چند ساعت از این اظهارنظر وزیر نفت ایران، وزیر انرژی عربستان هم مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی را پذیرفت تا یک گام بلند برای اجرای این طرخ برداشته شود.

«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی در حاشیه برگزاری پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر در گفتگو با بلومبرگ از آمادگی عربستان برای پذیرش مستثنی شدن ایران از برنامه محدودیت عرضه نفت، خبر داد.

به عبارت دیگر خالد الفالح وزیر انرژی عربستان بر خلاف نشست‌های پیشین اوپک، موضعی منعطف‌تر نسبت به صنعت نفت ایران اتخاذ کرد و تاکید کرده است: ایران، لیبی و نیجریه باید بتوانند با حداکثر ظرفیت معقول خود تولید کنند.

وی پس از دیدار دو جانبه با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که به وساطت روسیه برگزار شده بود، گفت: شکاف میان کشورهای عضو اوپک درباره سطح مطلوب برای تثبیت عرضه نفت، کمتر می‌شود؛ دیدگاه‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

در همین حال سید محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک دیروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه نشانه‌هایی از توافق ایران و عربستان بر سر فریز نفتی وجود دارد، گفته بود: احتمال دارد اوپک فردا نشست فوق‌العاده در الجزیره برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بی طرف
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
این وزیر همچین میگه تولید نفت كه انگار كاری به غیر از استخراج منابع تمام شدنی منظورشه. امروز 4 میلیون بشكه استخراج كردی بعدش چی؟ فردا چیكار میكنی؟ پس فردا چیكار میكنی؟
امیر
-
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
ایشان امروز همان كاری را می كند كه ٥٠سال یا بیشتر داریم در ایران انجام می دهیم ،خوب تولید نه می كنیم از حوضچه های مشترك عربستان و قطر و كویت استفاده كنند ،خوب دیكر خبری از كارخانه و أرد وارداتی و شكر وارداتی و لباس زیر وارداتی خبری نیست ،بعد از دولت می پرسیم چرا داریم از گشنكی می میرویم و عرب ها نفت را می فروشند و می خورند و یك لگد هم توی دهن ما می زنند و در تمام مجامع بین المللی با همان پول نفت حوضچه های مشترك مشكل درست می كنند ،برای ما ، ما باید نفت استخراج كنیم و نه تولید در حد امروز بلكه تولید دوبرابر سعودی و تولید سعودی و كویت و عراق و بحرین و ابوظبی. در جمع بایستی بیشتر تولید ایران نشود ،چونكه ایران بیشتر از ٣٠ سال هست تولید واقعی خود را در استخراج نفت نكرده ،ولی مسئله پول بدست امده از تولید نفت و مصرف ان حرف دیكری هست
ساكی
-
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
نفت كه تولید نمیشه چون قبلآ زیر زمین تولید شده شما فقط درش میاری تازه این نفت مال كل مردم ایرانه چرا شما سطح حقوق كاركنان شركت نفت را بالاتر از مشاغل دیگه قرار داره اید؟
ص
-
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
وزرای كم قانعی داریم :|
رحیمی
-
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
۰
۰
این ثروت متعلق به كل مردم ایران است ولی فقط عده ای خواص از آن استفاده می برند و چیزی نصیب مردم نمیشه!
روح الله
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
۰
۰
عربستان باید بپذیره الان تنها ابرقدرت دنیا ایران اسلامی است و امریكا فقط زر میزنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها