گفته های دختر کوهنوردی که در مسیر قله لوراک گم شد

یک شبانه روز در میان کوهها و گرگها

36 ساعت جست‌وجو برای یافتن دختر کوهنورد +عکس

دختر کوهنورد که هنگام صعود به قله 3300 متری لوارک گم شده بود، بعد از 36 ساعت خود را به راهدارخانه رساند و زنده ماند. 20 امدادگر شبانه‌روز در جست‌وجوی او بودند.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۱
36 ساعت جست‌وجو برای یافتن دختر کوهنورد +عکس

به گزارش جام‌جم، مونا همراه دوستان کوهنوردش که یک دختر جوان و چهار مرد کوهنورد بودند، تصمیم گرفتند به قله لوارک در روستای رندان منطقه امامزاده داوود (ع) صعود کنند. روز جمعه این شش کوهنورد به سمت قله لوارک حرکت کردند تا این قله 3300 متری را فتح کنند. ساعاتی از کوهپیمایی‌شان نگذشته بود که مونا حالش بد شد و از ادامه مسیر باز ماند. دوستانش از او خواستند که اگر حالش بد است، بازگردد و در صعود بعدی با آنها همراه شود. اما او وسایلش را برداشت و پشت سر دوستانش حرکت کرد و پس از طی مسافتی ناپدید شد. دوستانش به گمان این که مونا حالش بد شده و بازگشته، به مسیرشان ادامه دادند. آنها سرانجام پس از کوهپیمایی طولانی به قله رسیدند. در مسیر برگشت چند بار با تلفن همراه مونا تماس گرفتند، اما او پاسخگو نبود. با خانواده‌اش تماس گرفتند که متوجه شدند او بازنگشته است. احتمال دادند او راه را گم کرده است به همین خاطر با بخش نجات کوهستان و اداره کوهنوردی استان تهران تماس گرفته و برای یافتن دوستشان کمک خواستند.

با گزارش این حادثه، امدادگران هلال احمر همراه سگ‌های زنده‌یاب و آتش‌نشانان در آنجا حاضر شده و جست‌وجو برای یافتن دخترجوان را آغاز کرده و پس از حدود 36 ساعت عملیات موفق به یافتن او شدند.

دکتر حمید مساعدیان، مسئول کار گروه جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی کشور در این باره به جام‌جم گفت: از عصر جمعه که ماجرای گم شدن این کوهنورد به واحد جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی گزارش شد، یک گروه 20 نفره ازکوهنوردان که آشنایی کاملی با محل حادثه داشتند، به آنجا اعزام شده و همراه آتش‌نشانان و گروهی از امدادگران هلال احمر عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

وی افزود: از شب تا صبح شنبه گروه‌های عملیاتی برای یافتن این کوهنورد تلاش کردند، اما موفق به یافتن او نشدند. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که عصر شنبه و در حالی که وارد دومین روز جست‌وجو در منطقه کوهستانی شده بودیم، دختر جوان خود را به راهدارخانه رساند.

وی افزود: در گفت‌وگو با کوهنورد نجات‌یافته متوجه شدیم او در میانه راه، مسیر را گم کرده و به سمت دره شهرستانک رفته است. پس از طی مسافتی در آنجا متوجه شده از مسیر اصلی دور شده است. با توجه به تاریکی شب مجبور شده شب را در کوهستان با آب و غذایی که همراه داشته، سپری کند و بعد ادامه مسیر داده تا توانسته خود را به راهدارخانه برساند و نجات یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
شیدا
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
خداروشكر كه سالمه.
داود
-
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
حالا چرا صورت اینا رو مات كردن مگه خدای نكرده مجرمند؟!!!
بهنام
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
خدا رو شكر .دم همه امداد رسان ها گرم.خیلی خوشحال شدم
احمد
-
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
كدوم عملیات موفق ایشون خودش به راهدارخانه رسیده
امین ك
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
خاك بر سر سرگروه تیم كنند كه یكی از اعضای گروه را جا بگذارد و بیاید وكك ش هم نگزدش .

نیازمندی ها