پیتر پاند رئیس سازمان جهانی اسب عرب ضمن سفر به اصفهان با دکتر مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۴۸۵۲۸
اجلاس جهانی اسب در اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، «پیتر پاند» در دیدار با شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور در نصف‌ جهان گفت: یکی از شهرهایی که می‌تواند میزبان کنفرانس بسیار مهم سازمان جهانی اسب عرب (WAHO) باشد، اصفهان است.

وی با بیان اینکه ایران جزو نخستین کشورهایی بوده که عضو (WAHO) شده است، تصریح کرد: این سازمان برای کنترل میزان اصالت اسب عرب تشکیل شده و کنفرانس این سازمان هر دو سال یک بار در کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود تا از اسب‌ها و کشورهای مختلف شناخت بیشتری پیدا شود.

رئیس سازمان جهانی اسب عرب ادامه داد: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، ایران می‌تواند به عنوان میزبان کنفرانس سازمان WAHO در سال 2020 انتخاب شود.

چوگان، میراث‌ فرهنگی ناملموس اصفهان

شهردار اصفهان نیز در ادامه این دیدار ضمن بیان ویژگی‌های مهم استان و شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان با وجود بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی، دارای میراث فرهنگی ناملموس زیادی است که یکی از مهم‌ترین این میراث‌ها، بازی چوگان به حساب می‌آید که سرمنشاء آن میدان تاریخی نقش‌جهان است.
وی افزود: اصفهان جزو معدود شهرهایی است که به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته و تا چند روز دیگر نیز میزبان شورای جهانی صنایع دستی خواهد بود.
جمالی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان عضو سازمان‌های بین‌المللی زیادی بوده و با کشورهای بسیاری نیز خواهرخوانده است این آمادگی را دارد تا میزبانی کنفرانس جهانی (WAHO) باشد.

اصفهان آماده میزبانی اجلاس جهانی (WAHO)

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: هیئت رئیسه کنفرانس جهانی اسب عرب در حال تلاش برای امکان‌سنجی ایران برای برگزاری این کنفرانس است تا در صورتی تایید، شهر مورد نظر انتخاب شود.

علی خیراللهی افزود: آقای پیتر پاند با توجه به بازدیدی که از اصفهان داشت این شهر را از هر لحاظ برای برگزاری این اجلاس مناسب دید.

وی ادامه داد: مقامات بلندپایه بسیاری از کشورها از اعضای این سازمان هستند،البته میزان امکانات کشورها برای میزبانی این اجلاس بسیار مهم است و پس از بازدید رئیس این سازمان از اصفهان، نظر مساعد خود را اعلام کرد.

گفتنی است؛ «پیتر پاند» رئیس سازمان جهانی اسب عرب به دعوت فدراسیون سوارکاری و به منظور شرکت در جشنواره قهرمانی کشور و بازدید از امکانات و شرایط کشورمان در پرورش نژاد اسب عرب و همچنین بررسی امکان برگزاری مجمع عمومی واهو (WAHO) در جمهوری اسلامی ایران به کشور سفر کرده و از شهرهای تهران، یزد و اصفهان بازدید به عمل می‌آورد و طی آن با رئیس فدراسیون سوارکاری، مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و نیز مقامات استانی در استان‌های مورد بازدید، مذاکره خواهد داشت.

هاجر مقضی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها