رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به ارسال سلاح توسط آمریکا به شهر عین العرب (کوبانی) سوریه این سؤال را مطرح کرد که چگونه ائتلاف متشکل از ۵۰ کشور نمی‌توانند داعش را شکست دهند؟
کد خبر: ۹۴۸۱۲۰
اردوغان:آمریکا به داعش سلاح فرستاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرد که حمایت آمریکا از عملیات آنکارا به همراه تروریستهای معارض که «سپر فرات» نام دارد کافی نیست.

اردوغان در نشستی که مجمع فرهنگی ترکیه و آمریکا آن را تدارک دیده بود، تأکید کرد که واشنگتن سه روز قبل 3 هواپیمای حامل سلاح به شهر عین العرب (کوبانی) ارسال کرده است.

روزنامه «القدس العربی» به نقل از وی گزارش داد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار دو روز پیش با وی از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت که آمریکا چندی پیش نیز 3 هواپیمای حامل سلاح به کوبانی فرستاد که نیمی از آن سلاحها به دست داعش و نیمی از آن در اختیار نیروهای «PYD» رسیده است که شاخه سوری گروه تروریستی «P.K.K» است.

وی با اشاره به اینکه عملیات نیروهای موسوم به سپر فرات به سمت جنوب امتداد خواهد یافت، مدعی شد که آنکارا هیچ طمعی به خاک سوریه ندارد و اراضی ترکیه برای آنان کافی است..

اردوغان درباره ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا گفت: «چگونه ائتلاف متشکل از 50 کشور نمی‌توانند داعش را شکست دهند... آمریکا گمان می‌کند که می‌تواند از طریق همکاری با گروههای تروریستی [کُرد]، داعش را از بین ببرد... ولی آنان نمیتوانند داعش را از بین ببرند؛ زیرا آنان گروههای تروریستی هستند و تروریسم خوب و بد وجود ندارد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
اره تو كه صد در صد بیگناهی اقای اردوغان
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان، اینو كه همه میدونن ، یه چیز جدیدتر بگو؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها