واکنش به سخنان وزیر دفاع سابق آمریکا

ترامپ: گیتس مشکل دارد!

دونالد ترامپ در واکنش به سخنان اخیر وزیر دفاع سابق آمریکا در جمع حامیانش گفت، رابرت گیتس «آدم زننده‌ای است و احتمالا مشکلی دارد که ما خبر نداریم!»
کد خبر: ۹۴۶۵۹۴
ترامپ: گیتس مشکل دارد!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر آمریکا در پی سخنان رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا مطرح شد.

گیتس جمعه گذشته در مطلبی برای وال استریت ژورنال نوشته بود: ترامپ معتاد استفاده از تسلیحات هسته‌ای است و کسی است که سابقه توهین به نظامیان، خانواده‌های آنها و ارتش آمریکا را در کارنامه دارد.

ترامپ میلیاردر شنبه در جمع حامیانش در کلورادو گفت: ما امروز یک دلقک داریم؛ یک دلقک تمام‌ عیار به نام رابرت گیتس! او از هر کسی که برایش کار کرده، بدگویی می‌کند. او درباره بوش بد صحبت می‌کند، درباره اوباما بد صحبت می‌کند؛ او کلا درباره همه چیز به بدی صحبت می‌کند. او افتضاح است، واقعا افتضاح. نگاه کنید او به ما چه داده است؛ به این شرایط آشفته‌ای که آنهایی که سال‌ها آنجا بودند و برای ما ایجاد کردند، نگاه کنید؛ ببینید ما چه داریم؛ خاورمیانه را ببینید.

رابرت گیتس در دوران ریاست جمهوری جورج بوش و باراک اوباما در پست ریاست وزارت دفاع آمریکا بود و از منتقدان ترامپ و هیلاری کلینتون که هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی هستند، محسوب می‌شود. او در مطلب خود به حمایت کلینتون از تهاجم به لیبی هم سخن گفت.

ترامپ گفت: ما 10 برابر بدتر از 15 سال پیش شده‌ایم. از همه مهمتر، جان‌هایی گرفت شده است چرا که ما با مردم بی‌کفایتی سر و کار داریم؛ ما با افراد دیوانه‌ای سر و کله می‌زنیم. ما با کسانی مثل رابرت گیتس سر و کار داریم که هیچ سر رشته‌ای ندارند و پس از آنکه از یک سمت کنار می‌روند، از همه انتقاد می‌کنند. من از انتقاد خوشم نمی‌آید، من از کسانی خوشم می‌آید که کارشان را انجام می‌دهند و درست هم انجام می‌دهند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در مطلب خود از روشن نبودن مواضع سیاست خارجی ترامپ و کلینتون هم انتقاد کرده بود. او گفت: هیچکدام از این نامزدها هنوز به صراحت نگفته‌اند که برنامه‌هایشان برای ارتش، استفاده از نیروی نظامی،‌ مولفه‌های لازم برای ارسال نیرو به مناطق جنگی و یا صلح و جنگ چیست. آنها تنها درباره مسائل پیچیده‌ای که ممکن است پس از ادای سوگند ریاست جمهوری با آن مواجه شوند، سخن می‌گویند. مسائل مهمی مثل ادعای چین در دریای چین جنوبی، جاه‌طلبی هسته‌ای کره‌شمالی، نظام ولادیمیر پوتین، ایران، ناآرامی‌های خاورمیانه و جنگ داخلی سوریه وجود دارد. به عنوان مثال در مساله چین، ما به رئیس‌جمهوری با فراست و چشم‌انداز استراتژیک،‌ ظریف و با مهارت سیاسی و دیپلماتیک ماهرانه نیاز داریم اما چنین مولفه‌هایی در نامزدی مثل دونالد ترامپ دیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها