اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

عکس های دیدنی از اقوام جهان

اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

بهترین اماکن دنیا برای دیدن غروب

در پایان روز هنگامی که خورشید پایین می آید تا آهسته آهسته جایش را به ماه دهد می توان شاهد یکی از زیباترین پدیده های طبیعی بود. با اینکه روند این پدیده همواره یکسان است اما مشاهده غروب در برخی از اماکن جهان به اندازه ای بدیع است که بیننده را به دنیایی دیگر می برد.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۱
بهترین اماکن دنیا برای دیدن غروب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پتی فوته، در این گزارش تصویری 10 مکان مختلف در جهان را انتخاب کرده ایم که مشاهده غروب برای بیننده ای که در این اماکن حضور دارد می تواند رویایی و خیال انگیز باشد.

1 - تاج محل ، هند. بهترین زمان برای بازدید از بنای با شکوه تاج محل در شهر آگرا هند هنگام فرا رسیدن شب است. هنگام آغاز غروب، انوار خورشید گویی با معماری عمارت بازی کرده و بر سطح مرمر سفید به رقص در می آیند.

2 - روستای اوئیا ، یونان. روستای کوچک اوئیا بر فراز تپه ای در جزیره سانتورین یونان واقع در دریای اژه یکی از نقاطی است که هنگام غروب حالتی رمانتیک و جادویی به خود می گیرد.

3 - معبد تاناه لوت ، اندونزی. معبد تاناه لوت روی صخره ای اندکی دورتر از مرکز جزیره بالی اندونزی قرار دارد . این معبد نگهبان دریا و الهه های آن است. مشاهده غروب از این مکان واقعا دلپذیر است به ویژه هنگامی که انوار خورشید بر سطح امواجی که به ساحل می رسند ، می درخشند.

4 - دنور ، کلورادو. با اینکه بتن و غروب چندان تناسبی با هم ندارند اما شهر دنور در ایالت کلورادو آمریکا از این قاعده مستثنی است. شهر دنور چشم انداز بدیعی به روی کوهستان های راکی دارد. هنگامی که خورشید در پس کوهستان پنهان می شود ، انوار آن در میان آسمان خراش های مرکز شهر دنور لانه می کنند.

5 - ماسایی مارا ، کنیا. پارک ملی حیات وحش ماسایی مارا مشهورترین و پر بازدید ترین پارک ملی کنیا است. این پارک در میان سایر پارک های ملی جهان نیز جزو بهترین ها است.ماسایی مارا دارای آب و هوایی مرطوب است که باعث می شود آسمان به رنگ های متنوعی درآید. مشاهده غروب آفریقایی مانند کشف طبیعت از زاویه ای دیگر است. خورشید که تا نیمه در میان ابرها پنهان شده است درخششی خیال انگیز دارد که ماسایی مارا را در بر می گیرد.

6 - مجمع الجزایر مالدیو. مجمع الجزایر کوچک مالدیو در قلب اقیانوس هند را می توان آرمانی توصیف کرد. طبیعت غنی این مجمع الجزایر شامل زیباترین سواحل جهان است و در این سواحل می توان شاهد غروب باشکوه خورشید بود. انوار گرم خورشید با رنگ شفاف فیروزه ای آب منظره ای بدیع را پدید می آورد گویی بیننده در جهانی خارج از زمان به سر برده و آرامشی مطلق را تجربه می کند.

7 - کیپ نورد ، نروژ. در منتهی الیه شمال نروژ در نزدیکی قطب شمال منطقه ای جادویی به نام کیپ نورد ( کیپ شمال) قرار دارد که خورشید در این منطقه منظره ای منحصربفرد را به بینندگان هدیه می دهد.با اینکه خورشید در کیپ نورد در طول سال کمتر خود را نشان داده و تقریبا هرگز در زمستان دیده نمی شود اما هنگامی که نمایان می شود، نمایشی منحصربفردی را ارائه می دهد: خورشید نیمه شب.این پدیده آب و هوایی احساس یک غروب طولانی را در بیننده ایجاد می کند که تجربه ای فراموش نشدنی است.

8 - آمستردام ، هلند. برای تحسین منظره ای دل انگیز از غروب حتما لازم نیست به نقطه ای دورافتاده رفت. شهر آمستردام هلند با آبراهه های بیشمارش مشهور به ونیز کوچک یا ونیز شمال یکی از رمانتیک ترین شهر های قاره اروپا برای مشاهده یک غروب تحسین برانگیز است.

9 - رد راک کانیون ، نوادا. منطقه رد راک کانیون در ایالت نوادا در فاصله 20 کیلومتری غرب شهر لاس وگاس به دلیل صخره های ماسه سنگی اش هنگام غروب آفتاب جلوه ای استثنایی دارد.

10 - استون هنج ، بریتانیا. استون هنج یک سایت ماقبل تاریخ در بریتانیا است که رازهای بسیاری را در دل خود پنهان کرده است. افسانه های زیادی در مورد منشا استون هنج رواج دارند اما آنچه که مسلم است منظره غروب خورشید بر فراز دشتی سرسبز که این سایت باستانی بر آن اشراف دارد و نیز خود این مکان مانند سفری در زمان، خیال انگیز است.

مترجم :‌بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها