بازپرس پرونده دو سرقت مسلحانه از بانک با دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از مردم در خواست کرد در صورت اطلاع از محل اختفای متهمان اطلاعات خود را در اختیار پلیس آگاهی قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۷
سارق مسلح بانک را شناسایی کنید +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت سه عصر ۲۲ اسفند ۹۴ وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از شعبه تجریش یک بانک به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام شد. با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات نخست مشخص شد فردی با صورت پوشیده، پس از ورود به داخل شعبه بانک و تهدید یک قبضه اسلحه کمری اقدام به سرقت ۱۶ میلیون تومان یکی از باجه های بانک کرد و پس از سرقت به سرعت از داخل بانک متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در شعبه بانک محل سرقت به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداختند؛ بررسی دوربین های مداربسته نشان داد شخصی (بنا به گفته پرسنل بانک، حدودا ۵۰ ساله) از طریق در پارکینگ ساختمان اداری بانک وارد شعبه شده و بدون جلب توجه، خودش را بالای سر متصدی یکی از باجه های بانک رسانده و با تهدید اسلحه کمری اقدام به سرقت وجوه نقد داخل باجه نموده و پس از سرقت به سرعت از همان مسیر پارکینگ ساختمان متواری شده است.

کارمند بانک که سرقت از باجه او انجام شده بود به کارآگاهان گفت: ظهر روز واقعه در حال انجام کار خود بودم که ناگهان متوجه حضور شخصی در پشت باجه ی خود شدم!؛ از او سؤال کردم شما اینجا چه می خواهید؟ که ناگهان این شخص با دست ضربه ای به سینه ام کوبید و گفت: حرف نزن و به سرعت دست خودش را داخل کشوی میز حاوی چند بسته تراول چک و پول نمود و مجموعا مبلغ ۱۶ میلیون تومان را از داخل کشوی میز برداشت و به سرعت از طریق همان درب پشت سرم که از آنجا وارد شده بود، از بانک خارج شد و از طریق محوطه ی پارکینگ ساختمان مبادرت به فرار کرد.

وی افزود: این شخص (سارق مسلح) در طول انجام سرقت بنده را با اسلحه [کمری]تهدید می کرد و اسلحه را با فاصله ای کمتر از یک وجب بر روی سینه ام قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بنده در زمان سرقت پول ها قادر به انجام هیچ کاری نباشم.

وقوع دومین سرقت مسلحانه

ساعت ۱۲:۳۰ دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری - دو ماه بعد از سرقت نخست - وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در شعبه بانک بلوار شهید اندرزگو به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت، در همان مراحل اولیه تحقیقات و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانک، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت نیز همانند سرقت شعبه ی بانک تجریش توسط یک نفر انجام شده اما اینبار سارق مسلح با شلیک چند تیر هوایی بیش از ۶۰ میلیون تومان را سرقت و به سرعت از محل متواری شده بود.

در تحقیقات از رئیس و کارمندان بانک، آنها در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند: ساعت ۱۲:۱۵ شخصی با صورت پوشیده و یک قبضه اسلحه کمری وارد قسمت کارکنان شد و با صدای بلند فریاد زد:«بروید عقب و سرتان را روی میز بگذارید» و در ادامه تهدید کرد اگر آژیر را به صدا در آورده و یا به پلیس زنگ بزنیم به ما شلیک خواهد کرد. این شخص ابتدا پول های باجه ی اول را برداشت و در ادامه با تهدید اسلحه مجبور شدیم تا درب گاوصندوق را برایش باز کنیم که ناگهان وی اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرد؛ همزمان با شلیک ، صدای آژیر بانک نیز به صدا در آمد که بلافاصله سارق از بانک خارج و متواری شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات پلیسی، در شرایطی موفق به شناسایی تصویر سارق هر دو فقره سرقت مسلحانه از دو شعبه بانکی تجریش و شهید اندرزگو شدند که این شخص در سرقت هایش اقدام به پوشاندن صورت خود کرده بود و عملا از طریق تصاویر دوربین های مداربسته بانکی امکان شناسایی تصویر وی وجود نداشت.

وی با اعلام دستور مقام قضائی مبنی بر انتشار تصویر متهم پرونده، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی و دستگیر سارق مسلح شعبات بانکی تجریش و بلوار شهید اندرزگو، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از متهم توسط مقام قضائی صادر شده است. لذا از تمامی شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفیگاه و یا مکان های تردد این شخص را از طریق شماره تماس های ۵۱۰۵۵۵۰۱ و ۵۵۳۸۱۰۳۶ در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
Javad
-
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
بابا پولارو خورد رفت كجای كارید !!!!
شهروند
-
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
از روی این عكس فقط میشه حدس زد یه موجود دو پا بود . همین و بس . آخه برادر من این چه كیفیت عكسی هست كه گذاشتین . خداییه الان اگه خود یارو هم بره تو همون كلانتری مامورای اونجا هم نمی تونن اونو شناسایی كنن

نیازمندی ها