لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و معاونان سازمان بنادر و دریانوردی:

استفاده از ظرفیت‌های پسابرجام در حوزه بنادر ضروری است +عکس

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق حتی در روزهای تعطیل مجلس خبرداد و گفت : تلاش می شود که هر چه زود تر با اتمام بررسی های مقدماتی ،کلیات و سپس جزئیات این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۴
هنوز به کلیات لایحه برنامه ششم ورود پیدا نکرده ایم /  بررسی اقتصاد مقاومتی دربرنامه ششم

به گفته محمد خدا بخشی امروز با وجود تعطیل بودن مجلس، هیات رییسه کمیسیون تلفیق مجلس جلسه فوق العاده بررسی لایجه برنامه ششم را برگزار خواهد کرد درجلسات فوق العاده کمیسیون تلفیق ،نمایندگان دولت نیز حسب موضوعات مورد نظر در جلسات حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، لایحه برنامه ششم توسعه 26 دی ماه سال گذشته تقدیم مجلس شد اما از آنجائیکه نمایندگان دوره قبل نسبت به محتوا و نبود هدفگذاری و منابع و مصارف در لایحه ایراداتی داشتند و دوره نهم مجلس نیز رو به اتمام بود رسیدگی به این لایحه به مجلس دهم موکول شد. لایحه برنامه ششم آخرین مراحل بررسی در مجلس شورای اسلامی را سپری می‌کند. این لایحه اواخر مرداد ماه توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه شد و اکنون در شرف بررسی در کمیسیون تلفیق است.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق را اینگونه تشریح کرد ؛" تاکنون بررسی ها در حد مقدماتی بوده وهنوز این هیات به کلیات لایحه ورود پیدا نکرده است و در هفته سوم که اعضای کمیسیون تلفیق در مجلس حضور یافتند موارد مورد نظر به صورت نهایی بررسی می شود".

وی اضافه کرد: پس از بررسی های مقدماتی وارد بررسی کلیات و سپس جزئیات لایحه خواهیم شد و تلاش می شود بررسی آن هر چه زودتر به پایان برسد تا با توجه به یکسال تاخیری که در شروع برنامه ششم توسعه بوجود آمد این لایحه نیز همزمان با بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس به موقع به اتمام برسد.

خدابخشی درباره مطابقت داشتن این لایحه با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز گفت : از نظر مطابقت با سیاست های اقتصاد مقاومتی هنوز این کار در کمیسیون تلفیق انجام نشده که بخواهیم گزارشی را ارائه دهیم.

در جلسات کمیسیون تلفیق مجلس، چهار کار گروه مختلف تشکیل شده که در این کارگروه ها موارد مرتبط لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفته است.

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها