حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور ابراز امیدواری کردند:
کد خبر: ۹۴۳۸۸
مسائل معیشتی  تأمین اجتماعی و دیگر مسائل جامعه کارگری ، با تدبیر و پیگیری دولت خدمتگزار ، در مدت زمانی معقول و مناسب حل شود.
حضرت آیت الله خامنهای با تبریک هفته کارگر ، نقش کارگران را در مراحل مختلف 27 سال اخیر ، تحسین برانگیز و کاملا9 مؤثر خواندند و با اشاره به سیاستهای دولت برای حل مشکلات جامعه کارگری افزودند: این سیاستها و تدابیر باید از مرحله حرف به مرحله عمل برسد تا همه مسائل این قشراز جمله امنیت شغلی  مشکلات مربوط به قراردادهای موقت و بیکاری ناشی از ضعف یا سوء مدیریت برخی از مدیران کارخانهها به تدریج حل و فصل شود.
حضرت آیت الله خامنهای، رابطه کارگر و کارفرما را در اسلام ، رابطه دو همکار و دو شریک دانستند و با رد دیدگاههای استثماری و یا ابزاری مکاتب سرمایه داری و کمونیزم در قبال کارگران افزودند: از نظر اسلام رفتار متقابل کارگر و کارفرما باید با صداقت و محبت و قدردانی توأم باشد و حق و حرمت هر کدام از این دو عنصر مهم روند پیشرفت کشور ، رعایت شود که تنظیم این روابط بر عهده مجلس و دولت است.
ایشان ، در تبیین جایگاه کار و کارگر در اسلام افزودند: در منطق اسلام کار به این علت که وسیله معاش است نوعی عبادت محسوب میشود اما مهمتر از آن این است که اسلام ، نفس کار را عمل صالح می داند و برای آن اجر و ثواب قائل است که تحقق این دیدگاه ، پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به حرکت رو به پیشرفت و توأم با اعتماد به نفس مردم ایران افزودند: ملت بزرگ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی"توانایی" خود را در میدانهای مختلف پیشرفت و افتخار، تجربه و اثبات کرده است و دشمن نیز از همین واقعیت خشمگین و سردرگم است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار تهدیدهای آمریکا در طول 27 سال گذشته افزودند زبان دولتمردان آمریکایی ، زبان تهدید و ارعاب است اما ملت بیدار و مصمم ایران و دولت و مسؤولان متکی بر حمایت مردم، به این تهدیدها اعتنایی نخواهند کرد.
ایشان ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را اهل صلح و آرامش خواندند و افزودند: ملت ایران و نظام اسلامی به هیچ کس تعرض نمی کند اما امریکاییها بدانند اگر تعرضی به ایران اسلامی صورت دهند،منافع آنها در هر نقطه جهان که امکانپذیر باشد، لطمه خواهد دید و ملت ایران هر ضربهای را با شدت دو چندان پاسخ خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای تلاش برای ساختن و پیشرفت ایران را مهمترین و بهترین شکل مبارزه با دشمنان خواندند و با اشاره به نا امیدی دشمنان از رویارویی نظامی با ملت ایران و طرحهای آنان برای ایجاد تفرقه در میان صفوف مردم خاطرنشان کردند: هرکس در هر جای جبهه وسیع ایران مشغول کار است ، با هوشیاری بیشتر ، "جدیت و تلاش و انضباط" افزونتر و محکم کردن ایمان و انگیزههای معنوی وظایف خود را انجام دهد تا همچون گذشته ، دشمن در طرحهایش ناکام بماند.
در آغاز این دیدار آقای جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی در گزارشی از تلاشهای دولت برای ارتقای وضع جامعه کارگری و رونق اقتصادی کشور اعلام کرد بهبود بهرهوری از طریق افزایش توانایی نیروی کار  تأمین اجتماعی و واقعی کردن دستمزدها  ایجاد فضایی مناسب برای رونق سرمایهگذاری  توزیع عادلانه تسهیلات بانکی میان بنگاههای کوچک و زود بازده و تنظیم عادلانه و پایدار روابط کار از جمله اهداف این وزارتخانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها