بررسی پیام ولی امر مسلمین پیرامون کنگره عظیم حج؛

«تفسیر شجره ملعونه در خباثت ساختار سعودی»

یک سال از وقوع فاجعه تلخ منا گذشت. حادثه ناگواری که جان هزاران تن از حجاج حرم امن الهی را در میان بهت و حیرت جهانیان گرفت، فاجعه‎ای که هیچ‎گاه از حافظه تاریخی مردم جهان پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۸
«تفسیر شجره ملعونه در خباثت ساختار سعودی»

جام جم آنلاین - آنچه که مسلم است بی‎کفایتی و نابخردی حکام سعودی در این میان با دستهای آغشته به خون رژیم غاصب صهیونیستی پیوند خورده و سمفونی تراژدی منا را برای مسلمانان جهان بر روی صحنه برد.

امضای پادشاه منفور سعودی درست در شرایطی زیر سناریوی غم‎بار منا زده شد که؛ جهان اسلام در حال تدوین محکومیت جنایات آل سعود در سوریه، عراق و یمن بود. زمانی که زنگها برای اضمحلال حکومت ریاض به صدا در آمد، مقامات سعودی تصمیم گرفتند در اقدامی غیر انسانی که نشان از مرتجعان منطقه دارد، با غوغا سالاری و ددمنشی جنایات خود، تحولات جهان اسلام را به حاشیه برده و موضوع اصلی اسلام را که همانا فلسطین و موجودیت رژیم اشعالگر قدس است را تا مقطعی در بایگانی تاریخ بگنجاند.

اما پیام تاریخی فرمانده معظم قوا، حضرت آیت الله خامنه‎ای، پیرامون کنگره عظیم حج و بازخوانی فاجعه منا، ضربه مهلکی بود بر دومینوی منحوس عبری – عربی (مرتجع). که البته این پیام دارای گستره بسیطی بود.

براستی چه نیک فرمودند که« آل سعود شجرع ملعونه است». در ادامه پای صحبت دو تن از کارشناسان منطقه‎ای به واکاوی این ابعاد می‎پردازیم.

احمد دستمالچی کارشناس مسایل خاورمیانه پیرامون ابعاد مهم پیام رهبری معظم انقلاب بمناسبت آغاز مراسم حج، گفت: در حادثه تأسف‎بار منا بی‎کفایتی و بی‎درایتی مسئولان سعودی کاملا محسوس بود وهم شواهد و قراینی وجود دارد دال بر عمدی بودن حادثه که این موضوع در پیام رهبری انقلاب هم بدان اشاره شد.البته عدم کفایت عربستان در میزبانی مناسک حج تازگی ندارد چرا که سالیان متمادی در منا آتش سوزیهای وسیعی رخ داده است. تردیدی نیست که رژیم سعودی با هدف انصراف حجاج برای سفرهای بعدی به سرزمین نور، بطور عدم در مراسم حج کارشکنی می‎کند.بنده سالها به سفر حج مشرف شده‎ام وبه عینه شاهد اینگونه مسامحه کاریهای مسولان برگزار کننده موسم حج بوده‎ام .بطور مثال پلیس سعودی در گذرگاه های شلوغ زائران خانه خدا عمدا راه بندان‎های طولانی مدت ایجاد می‎کند، تا زوار حرم امن الهی را در فشار قرار دهد. لذا عربستان و خاندان آل سعود نه تنها اعتقادی به مراسم سیاسی - عبادی حج ندارند بلکه در صدد هستند تا به طرق مختلف باشکوه‎ترین گردهمایی مسلمانان جهان را از رونق خود بی‎ندازند.

مهمترین نکته ای بایدبدان اشاره کرد این است که، آل سعود از همان ابتدا دشمن جهان اسلام بوده و خواهد بود. اما در رابطه با حادث منا باید گفت عربستان با انبوهی از مشکلات سیاسی داخلی و خارجی مواجه است. رژیم ریاض چند سالی است پروژه بسیار خطرناکی بنام ایران هراسی را آغاز کرده است و هزینه های هنگفتی را هم از نظر مالی و هم از نظر اطلاعاتی - سیاسی به دنیا ارائه می‎دهد.

از طرفی در سوریه و عراق و یمن دست به جنایات گسترده‎ای می‎زند. بویژه در یمن که قیاس جنایاتی که در یمن صورت می‎دهد میتوان با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مقایسه نمود.

دستمالچی در مورد واگذاری امنیت مراسم حج به یک شرکت صهیونیستی اظهار داشت: اولا تمام دوربین‎هایی که در مکه و مدینه نصب شده، مدیریت آن برعهده یک شرکت اسراییلی است. فاجعه خونین منا سال گذشته زیر نظر همین دوربین ها اتفاق افتاد و بلافاصله برای باقی نماندن مدرکی تمامی آثار ثبت شده در دوربین‎ها پاکسازی شد.

جای بسی تأسف و تعجب است که مدیریت عظیم‎ترین آیین مذهبی اسلام را صهیونیستها در اختیار دارند، مضاف براینکه عربستان بطور رسمی اعلام کرده که رژیم اشغالگر قدس دشمن ریاض نیست بلکه دشمن اصلی ما جمهوری اسلامی است که این بدترین و مضحک‎ ترین موضع گیری یک کشور اسلامی علیه یک کشور مسلمان دیگر است.

از این جهت دولت عربستان پروژهای امنیتی - اطلاعاتی خود را در رهن اسراییل قرار داده، که از جمله آن اداره حرمین شریفین می باشد که در اختیار دولت تل‎آویو قرار گرفته است. در همین راستا مقام معظم رهبری بدرستی اشاره فرمودند که ملتهای مسلمان باید به خروش در بیاییند و مدیریت حرم امن الهی را از دست این نابخردان خُرد و حقیر بگیرند.

اما سید هادی افقهی دیگر کارشناس مسایل منطقه در مورد پیام تاریخی زعیم امت اسلام به حجاج بیت الله الحرام می‎گوید: پیام مقام معظم رهبری مشتمل بر چهار محور اصلی است: محور اول، افشای ماهیت پلید و فساد همه جانبه حکام آل سعود و منظومه مطرود دینی این رژیم است.

وی گفت: برای حکام سعودی فتاوای انحرافی و ضد اسلامی مفتی‎های سعودی حجت است. لذا این خط مشی را امروز به درستی مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند که، تکلیف علمای فاسد و روسیاه عربستان باید مشخص شود.

افقهی در ادامه افزود: بسیاری از افراد غفلت‎زده و نیز تکفیریها تحت تاثیر ناوگان تبلیغاتی وهابیت قرار می گیرند. این فصیح‎ترین تبین رهبری معظم انقلاب از فساد داخلی آل سعود است.

وی با اشاره بر دومین محور پیام رهبری انقلاب می‎افزاید: بحث نزدیکی آل سعود با رژیم صهیونیستی است، که این بزرگترین خیانت ریاض به جهان اسلام و اعراب خواهد بود. امروز فلسطین 63 سال است که زیر چکمه های رژیم صهیونیستی در حال له شدن است و عربستان از دولت جعلی اسراییل حمایت می‎کند.

این کارشناس مسایل منطقه‎ای در واکاوی محور سوم رهنمودهای معظم له گفت: مسئله تعیین تکلیف مدیریت حج که مقام معظم رهبری نسبت به مکانیزم‎های مدیریتی مناسک حج به شدت انتقاد فرمودند. عمّال سعودی بی کفایتی و غفلت و تعمد خود را در این زمینه به بالاترین حد خود رسانده‎اند.

وی اظهار داشت: سعودیها در هیچ دوره‎ای آن هم در قبال اخذ هزینه‎های هنگفت از حجاج، کفایت لازم برای مدیریت حج را از خود نشان ندادند. ما در سالهای گذشته شاهد آتش سوزی در چادرهای مسافران بیت الله بوده ایم. لذا کشورهایی که حداکثر شهدا را در فاجعه منا داده‎اند، باید از مجاری حقوقی بین‎المللی و استفاده مناسب از سازمان کنفرانس اسلامی در محکومیت آل سعود اقدام کنند.

افقهی در باب سوم فرمایشات رهبر کبیر انقلاب ابراز می‎دارد: رژیم سعودی میزبان نالایقی برای حجاج از اقصی نقاط جهان است. لذا این موضوع به جامعه جهانی نیز مربوط می‎شود. از این جهت شورای امنیت و سازمان ملل متحد باید علیه دولت عربستان قطع نامه‎ای الزام آور صادر کند.

وی تصریح کرد: چطور است که؛ یک سرباز رژیم صهیونیستی توسط حماس دستگیر می‎شود و شورای امنیت بلافاصله جلسه فوق‎العاده برگزار می‎کند؟! چگونه ممکن است؛ سازمانهای بین‎المللی در برابر هزاران جان باخته حادثه ناگوار منا سکوت اختیار ‎کند؟!

کارشناس مسایل خاورمیانه از منع سفر حجاج ایرانی و بازگویی پرونده آل سعود در جمعه خوین سال 66 توسط رهبر فرزانه انقلاب، بعنوان فصل چهارم بیانات ایشان یاد کرده و ابراز داشت: بایدگفت، جلوگیری از سفر حاجیان ایرانی به خانه خدا، یک منع غاصبانه و غیر شرعی است چرا که مکه و مدینه وقف عام جهان اسلام است و صرفا متعلق به آل سعود نیست.

وی گفت: امروز رژیم سعودی از مسئله حج بعنوان کارت برنده در نزد خود گرو گرفته است و با هر کشوری که روابط‎شان تیره شود؛ از ورود حجاج آن دولت ممانعت بعمل می‎آورند. ضرورت دارد جوامع اسلامی اجازه ندهد عربستان چنین غلطی را باز هم مرتکب شود.

افقهی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی رژیم سعودی امنیت خانه الهی را که با نص صریح «و من دخله کان آمنا» قرآن کریم تأمین شده، بواسطه خباثت ذاتی خود نقض نموده است. لذا ریاض‎نشینان مجرمانی هستند که تاریخ بشریت تاکنون به خود ندیده است. در مجموع باید گفت پیرو پیام اخیر مقام معظم رهبری رژیم سعودی یک رژیم به غایت خطرناک است که باید هر چه زودتر مهار شود.

گزارش از: محمدرضاشجاعیان - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نعمتی
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۰
۰
آنان كه باد می كارند طوفان درو می كنند.

نیازمندی ها