راهکار مدیر موسسه تدوین و مطالعه تاریخ ایران برای مقابله با تنش‌ آفرینی ریاض

افشای ماهیت غیردینی وهابیت

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی در گفتگو با جام جم آنلاین:

امت اسلام برای مدیریت حج فکر اساسی بکند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فاجعه منا که در مراسم حج سال گذشته بیش از 7 هزار زائر خانه خدا جان خود را از دست دادند، گفت: آل سعود توانایی مدیریت حج را ندارد و ملت های مسلمان باید برای اداره حرمین شریفین فکر اساسی بکنند.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۹
امت اسلام برای مدیریت حج فکر اساسی بکند

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: متاسفانه در مراسم حج سال گذشته به دلیل بی تدبیری رژیم آل سعود بیش از 7 هزارنفر از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند و این فاجعه عظیم نشان می دهد که باید رژیم عربستان از مدیریت حرمین شریفین خلع ید شود.

وی افزود: فاجعه منا ثابت کرد که حکومت آل سعود نه تنها خادم حرمین شریفین نیست بلکه خائن حرمین و امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی یادآور شد: فاجعه منا اولین سوءمدیریت آل سعود نیست در گذشته شاهد بی تدبیری این رژیم بودیم بطوریکه در جمعه خونین مکه در سال 1366 نیز بیش از 400 تن از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند و اتفاقاتی مانند آتش سوزی در چادر حجاج و حادثه جرثقیل نیز نشان داد که رژیم سعودی لیاقت مدیریت حج را ندارد.

وی گفت: مسلمانان باید جلوی خیانت های آل سعود، این شجره خبیثه ملعونه را بگیرند تا بیش از این حجاج با حوادث ناگوار مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یکی از خیانت های بزرگ آل سعود بستن دستبندهای جاسوسی به حجاج در مراسم حج سال جاری است و این اهانت بزرگ به تمامی مسلمانان می باشد و امت اسلامی با غیرت دینی خود نباید چنین اهانتی را بپذیرد.

وی گفت: حرمین شریفین متعلق به یک حکومت نیست بلکه به همه مسلمانان تعلق دارد و باید بوسیله امت اسلامی اداره شود.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار خانواده های شهدای منا فرمودند حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایمان
-
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
ما تو دنیا بجز ایران هیچ كشوری كه حكومتش اسلامی باشد نداریم پس خودمان باید فكری اساسی كنیم
صدراله البرزی
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
احتراما
مطالب رییس كمیسیون محترم فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بشرحی كه در جام جم انلاین امده است شعاری و كلی است حقیقتش چیز جدیدی نداشت.پیشنهاد میكنم روی این موضوعی كه خودشان علاقمند هستند كار كنند (با همكاری و هماهنگی دانشگاهها ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان هاو نهاد های ذیربط در ارتباط با مطالعات وپژوهشهای اسلامی ).نتیجتا راهكارهای كاربردی برای حل این مشكلات بطور شفاف مطرح فرمایند.ضمنا میتوان یك سمینار بین المللی با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت امورخارجه در ایران تشكیل داد. با حضور استادان ، كارشناسان و صاحبنظران مطرح جهان در رشته علوم اسلامی از ایران و سایر كشورها باشد.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان ان باشد كه در یكی از شهرهای بزرگ ایران برگزار شود. پیشنهاد میكنم هم اكنون روی ان كار شود،مسوولین این سمینار/كنگره بین المللی، دبیر خانه ،كمیته های علمی،اجرایی و هماهنگی ان تشكیل و نسبت به فراخوان مقالات اقدام شود.
باارزوی توفیق روزافزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم

نیازمندی ها