دزدان حرفه‌ای گاوصندوق‌های خانه‌ها در تهران، توسط دوربین‌های مداربسته آموزشگاهی شکار شدند. متهمان در یکی از سرقت‌های خود، گاوصندوق حاوی 1/5 میلیارد تومان طلا و جواهرات را سرقت‌کردند.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۵
دوربین مداربسته، دزدان گاوصندوق را شکار کرد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران حضور یافت و از سرقت گاوصندوق خانه‌اش خبر داد.

شاکی به دادیار سیدامین میروکیلی گفت: من و اعضای خانواده‌ام ساعاتی برای رفتن به مهمانی خانه‌مان در شمال تهران را ترک کردیم. شب هنگام که بازگشتیم، دیدیم خانه‌مان مورد دستبرد قرار گرفته و گاوصندوق 300 کیلویی که پول و اموال قیمتی داخل آن قرار داشت، سرقت شده است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جست و جو برای دستگیری سارقان شب رو ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز به پلیس آگاهی آمده و شکایتی مشابه مطرح کردند. بررسی‌های پلیسی نشان داد که سارقان شب وقتی نمی‌توانستند گاوصندوق را باز کنند، آن را با خود می‌بردند.

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات پلیس ادامه داشت تا این که خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی از سرقت گاوصندوق حاوی طلا و برلیان به ارزش یک میلیارد و 500 هزار تومان از خانه‌شان خبر دادند.

در تحقیقات از این خانواده مشخص شد آنها از طریق دوربین مداربسته آموزشگاهی در حوالی خانه‌شان در شمال تهران تصویر خودرویی را ثبت کرده‌اند که دزدان گاوصندوق سرقتی را با آن حمل می‌کردند.

همین سرنخ کافی بود تا پلیس به یک قدمی سارقان برسد. بنابراین ماموران دوربین مداربسته آموزشگاه را بررسی کردند و توانستند شماره پلاک خودروی سارقان را به دست بیاورند. در ادامه تحقیقات چند روز پیش مالک خودروی مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

او با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و ادعا کرد با خودرویش سرقتی انجام نداده است. با توجه به اظهارات او، ماموران سوابق کیفری‌اش را بررسی کردند که مشخص شد او سابقه‌دار است و چندی پیش از ارتکاب سرقت‌ها از زندان آزاد شده است.

این در حالی بود که متهم بعد از چند روز سکوت به ارتکاب این دزدی‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: این سرقت‌ها را با همدستی سه نفر دیگر انجام داده است. دو نفر از آنها نیز بازجویی و دستگیر شدند. در بازرسی از خانه آنها بخشی از اموال دزدی، دو سلاح سرقتی و گاوصندوق تخریب شده نیز کشف شد. سارقان مدعی بودند در برخی گاوصندوق‌ها پول و جواهرات بوده و در برخی دیگر اموال آنچنانی نبوده است. در یکی از گاوصندوق‌ها دو قبضه سلاح شکاری بوده که دزدیده‌اند.

تحقیقات از این سه نفر برای رازگشایی از جرایمشان و دستگیری آخرین عضو باند ادامه داشت تا این که معلوم شد متهمان در باندهای سرقت دیگر هم عضویت داشته‌اند.

تحقیقات برای دستگیری عضو فراری این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها