مفتی وهابی عربستان که بارها به ایران و ایرانیان توهین کرده اینبار در واکنش به پیام مقام معظم رهبری درباره حج، ایرانیان را غیر مسلمان و مجوس خواند.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۲
مفتی عربستان: ایرانیان مسلمان نیستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،پیام «آیت الله خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره حج و لزوم تغییر مدیریت مراسم حج؛ خشم سعودی‌ها را برانگیخت.

«عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی وهابی عربستان در گفت‌وگو با روزنامه مکه، رهبر ایران را به دشمنی با اسلام متهم کرد و مدعی شد منشأ سخنان او اختلاف با اهل تسنن است.

آل الشیخ که نسبش به «محمد بن عبدالوهاب» موسس فرقه وهابیت می‌رسد مدعی شد که انتقادات رهبر ایران از برگزاری مراسم حج به وسیله عربستان موضوع غیر قابل انتظاری نبوده و افزود: باید بدانیم که اینها مسلمان نیستند؛ اینها فرزندان مجوس‌‌ [معرب مغ] هستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است.

وی همچنین مدعی شده که اطمینان دارد افرادی که سعی می‌کنند در خصوص آنچه خدمت رسانی سعودی‌ها برای حج و حاجیان توصیف کرده انتقاداتی را مطرح کنند به اهداف خود نمی‌رسند.

آیت‌الله خامنه‌ای در پیام امسال خود تأکید کرده بودند جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
غلام
-
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۱
مسواكم خوب چیزیه
محمد
-
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
وقتی به این ها میگن شیطانك نباید تعجب كرد.
سپهر
-
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
اصلاً بحث اختلاف در اعتقاداتمونو میذاریم كنار. به قیافه ی این یارو نگاه كنید و چهره ی جهنمیشو با چهره ی مراجع خودمون مقایسه كنید. قضاوت با خودتون!!!
علی
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
واقعا مفتی كه هیچی مجانی هم نیستن.
ابراهیم
-
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
لطفا كلیپ مربوط به این توهین رو هم بذارید
فرهاد
-
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
به هر حال این حرفها بیشتر از هر كسی اسراییل را خوشحال می كند. امیدوارم هر دو طرف دست از اظهارات ضد هم بردارند.

نیازمندی ها