سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از آغاز تزریق گاز شیرین تولیدی پالایشگاه این فازها به شبکه سراسری ارسال گاز در بامداد امروز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۲۷۳
تزریق گاز شیرین فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی به شبکه سراسری آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علیرضا عبادی با اعلام این خبر گفت: گاز ترش دریافتی از آیگت ٥ (خط لوله گاز ترش فازهای ٦،٧،٨) یک شنبه هفته گذشته (٧ شهریورماه) وارد ردیف نخست پالایشگاه فازهای ٢٠و٢١ شده و پس از فرایند شیرین سازی، در حال حاضر تزریق به میزان 80 میلیون فوت مکعب در ساعت گاز شیرین به شبکه چهارم سراسری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این ردیف پالایشی آمادگی دریافت و شیرین سازی گاز با ظرفیت کامل را داراست، عنوان کرد: در روز جاری مقرر شده است با افزایش خوراک دریافتی از فازهای ٦ تا ٨ به پالایشگاه فازهای ٢٠ و٢١، میزان شیرین سازی و تزریق گاز تولیدی این فازها به خط سراسری نیز افزایش یابد.

به گفته سرپرست فازهای ٢٠ و٢١، هدف اصلی از دریافت و شیرین سازی گاز فازهای ٦تا ٨ پارس جنوبی، رفع پانچ های احتمالی و آزمایش تجهیزات و خطوط لوله در واحدها و آماده سازی کامل آنها جهت دریافت گاز از بخش فراساحل و سکوی فاز 21 در آذر ماه سال جاری بوده است.

عبادی پیش از این در مورد ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه این فازها گفته بود: عملیات راه اندازی این ردیف نیز تا یک ماه آینده تکمیل شده و متعاقب آن این دو ردیف ،گاز بخش فراساحل این طرح درحال توسعه را دریافت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها