کلاهبرداری از مردم به روش فروش اقساطی خودروی خارجی

مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد دستگیر شد +عکس

حسابدار یک شرکت معروف در نیشابور که با همدستی مدیر فروش و کارمندش در 10 سال موفق به کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی شده بودند، سرانجام دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۰
کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی حسابدار شرکت معروف

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی مدیر یکی از کارخانه های صنعتی و تولیدی شهرستان نیشابور مبنی بر کلاهبرداری و وارد شدن فشار اقتصادی و مالی فراوان به شرکت که منجر به تعدیل برخی نیروهای کار شده تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: در بررسی اظهارات مدیر عامل کارخانه مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار توانسته اند با نمایندگی های مجاز فروش محصولات شرکت در سایر استان ها تماس گرفته و با جلب اعتماد آنان مبالغ فروش محصولات تولیدی را به حساب شخصی خود واریز کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات فنی بر روی اسناد مالی این کارخانه با استفاده از شیوه های نوین پلیسی متوجه شدند 30 میلیارد ریال کلاهبرداری در یک بازه زمانی 10 ساله (از سال 85 تا کنون) به صورت بسیار دقیق و با ظرافت خاصی انجام شده است.

سرهنگ آقابیگی اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده در ادامه تحقیقات خود به حسابدار شرکت که فردی تحصیلکرده و دارای مدرک مرتبط بود مظنون و با هماهنگی قضایی او را به پلیس آگاهی احضار کردند.

حسابدار شرکت که در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری اعتراف و اعلام کرد به عنوان حسابدار شرکت با دستکاری فاکتورهای فروش و واریز مستقیم وجوه به حساب شخصی این اقدام را انجام داده و در این کار مسئول واحد فروش و کارمند فروش شرکت بدلیل آشنایی با نمایندگی های مجاز فروش محصولات کارخانه در سایر استان ها و شهرستان ها با من همکاری می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: با اطلاعات به دست آمده کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی دو همدست متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ آقابیگی با بیان اینکه کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شرکت برگشت و کارگران تعدیل شده بار دیگر به سرکار برگشتند عنوان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
راضیه
-
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
۰
۰
هیچ كس به حق خودش راضی نیست !!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها