یک کارشناس روانشناسی گفت: در روند مواجه با موقعیت ها، مسائل، موانع و شکل دهی یک زندگی مشترک؛ نوع همراهی طرف مقابل بسیار مهم و با ارزش است.به باور بسیاری از جامعه شناسان تشکیل خانواده کارکردهای فراوانی دارد. تولید مثل، تامین پایگاه اجتماعی، تنظیم رفتار جنسی، حمایت، همراهی و جامعه پذیری از جمله این موارد است.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۸
انتخاب همسر، مهم ترین گزینه زندگی است

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، از دیدگاه آموزه های دینی، خانواده سنگ بنای جامعه محسوب می شود. این نهاد اجتماعی، علاوه بر آنکه فرد را به جامعه و نسل ها را به یکدیگر مرتبط می سازد، منجر به تشکیل گروه های اجتماعی گوناگون نیز می شود.

یک کارشناس روانشناسی در گفت و گو با برنامه «خانه و خانواده» رادیو ایران به این موضوع پرداخت و در این باره گفت: انسان در هر دوره از زندگی، باید رفتاری متناسب با شرایط و مقتضای سنی خود داشته باشد. یکی از انتخاب ها و رفتارهایی که می توان به آن اشاره کرد؛ آمادگی ازدواج و همراه شدن با همسفر زندگی است.

پوریا پاکرو در ادامه با بیان اینکه ازدواج دو بال یک پرواز است، افزود: انسان که تا پیش از این مرحله، مسیر را به تنهایی طی می کند، پس از ازدواج تصمیم می گیرد راه خود را با همسفر خود ادامه دهد. این شیوه زندگی و دست در دست هم نهادن ها ضمن آنکه احساس بهتری را ایجاد می کند، برای هر دو فرد نوع بهتری از زندگی را نیز به وجود می آورد.

این روانشناس در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه افراد باید در انتخاب همسر دقت لازم را داشته باشند، افزود: یکی از موارد مهمی که افراد پیش از ازدواج باید آن را بسیار مورد توجه قرار دهند؛ انتخاب همسر و همسفر زندگی است. در پروسه مواجه با موقعیت ها، مسائل، موانع و شکل دهی یک زندگی مشترک؛ نوع همراهی طرف مقابل بسیار مهم و با ارزش می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها