تیم ملی والیبال بانوان ایران که به نام بانک سرمایه در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده است در نخستین مسابقه خود به پیروزی رسید.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۷
سه ستاره والیبال بانوان روی جلد نشریه فیلیپینی

به گزارش جام جم آنلاین ، هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ازامروز ۱۳ شهریور به میزبانی فیلیپین آغاز شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران که در قالب تیم باشگاهی بانک سرمایه در این مسابقات حضور یافته است برابر کره شمالی به برتری ۳ بر یک دست پیدا کرد.

در این مسابقات ۱۲ تیم حضئور دارند که در ۴ گروه ۳ تیمی به رقابت خواهند.

نخستین مسابقه تیم بانک سرمایه ایران در جام باشگاه های آسیا و پیروزی ملی پوشان ایرانی به شدت مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است.

سایت ها و خبرگزاری های شینهوا، آساهی، ورلداسپورت و چندین نشریه فیلیپینی به حضور والیبالیست های دختر ایرانی در رقابت های جام باشگاه های آسیا پرداخته اند. چیزی که بیشتر از همه مورد اهمیت قرار گرفته حجاب بانوان والیبالیست ایرانی است. البته حجاب مایدا چیچیچ سرمربی اهل اسلوونی تیم ملی والیبال بانوان نیز بیشتر از بازیکنانش زیر ذره بین رسانه های جنوب شرق آسیا قرار گرفته.

نشریه کانیلای فیلیپین با اشاره به آغاز رقابت های جام باشگاه های آسیا در این کشور عکس سه ملی پوش ایرانی یعنی مائده برهانی، شکوفه صفری و فرنوش شیخی را بر روی جلد برده است.

مایدا: به بازیکنانم افتخار می‌کنم

مایدا چیچیچ پس از پیروزی 3 بر یک تیمش در دیدار با تیم والیبال کره جنوبی ، اظهار داشت: از بابت کسب این پیروزی خوشحالم و به بازیکنانم برای این نمایش عالی افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: من به تیمم ایمان داشتم و مطمئن بودم در این دیدار نمایش خوبی از خود ارائه می‌دهند. بازیکنان به خوبی خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کردند و با یک بازی غیرتمندانه موفق شدند به یک پیروزی دلچسب برسند.

مایدا در ادامه افزود: ما یک مجموعه هستیم که در کنار هم تلاش می‌کنیم تیم نتیجه خوبی کسب کند. همان چیزی که امروز به آن رسیدیم. تک تک اعضای تیم به ما در کسب این پیروزی کمک کردند و من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

شیخی: با پیروزی مقابل کره شمالی تاریخ‌ساز شدیم

فرنوش شیخی پس از کسب پیروزی 3 بر یک مقابل تیم والیبال کره شمالی در چارچوب روز نخست مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، گفت: اصلا پیش بینی نمی‌کردم که بتوانیم در دیدار با این تیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانستیم که قطعا نمایش خوبی در این دیدار خواهیم داشت اما قطعا فکر نمی‌کردیم بتوانیم تیم کره شمالی را که یکی از تیم‌های خوب آسیاست، آن هم با نتیجه 3 بر یک شکست دهیم.

شیخی با اشاره به این که این نخستین پیروزی تیم بانوان ایران مقابل کره شمالی در طول تاریخ است، گفت: خوشحالم که با غیرت و همدلی تک تک اعضای تیم و با نمایشی خیره کننده که تحسین همه حاضرین در سالن را برانگیخت از پس این آزمون توانستیم سربلند بیرون بیاییم و به یک پیروزی غرورآفرین برسیم.

مدافع میانی تیم ملی والیبال زنان ایران درباره بیماری‌اش گفت: از روز گذشته احساس سرماخوردگی شدیدی داشتم و تمام دیشب را در تب بالا سپری کردم. با این حال به کمک پزشک تیم و با مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک خودم را به بازی رساندم.

*نتایج کامل اولین روز قهرمانی باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

مالزی صفر – تی گرند (چین تایپه) 3

( 15 بر25 – 22 بر 25 – 21 بر 25)

فوتون (فیلیپین) 3– کوای تسینگ (هنگ کنگ) صفر

(25 بر 20 – 25 بر 14 – 25 بر 10)

جاکارتا الکتریک (اندونزی) صفر – آلتای (قزاقستان) 3

(12 بر 25 – 17 بر 25 – 17 بر 25)

بانک سرمایه (ایران) 3 – 25 آوریل ( کره شمالی) یک

(26 بر 28 – 26 بر 24 – 25 بر 20 – 25 بر 20)

همچنین روز دوم این رقابت‌ها فردا با برگزاری 4 دیدار دیگر پیگیری خواهد شد. روزی که تیم والیبال بانک سرمایه، نماینده کشورمان در این روز استراحت خواهد داشت.

**برنامه روز دوم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

جاکارتا الکتریک اندونزی – ان ای سی ژاپن (ساعت 11:30 به وقت محلی) 8 به وقت تهران

پست بانک ویتنام – فوتون فیلیپین (ساعت 14 به وقت محلی) 10 و 30 به وقت تهران

بانکوک گلس تایلند – 25 آوریل کره شمالی ( ساعت 16:30 به وقت محلی) 13 به وقت تهران

بایا ارمی اندونزی – تی گرند چین تایپه (ساعت 18:30 به وقت محلی) 15 به وقت تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها