دیدار سردار کارگر با دکتر عسکری

استخراج گنج دفاع مقدس، هنر صدا و سیماست

در دیدار مراجع عظام تقلید با رئیس رسانه ملی تاکید شد

صدا و سیما مروج فرهنگ انقلاب اسلامی

دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما روز پنجشنبه گذشته در سفر به شهر قم با آیات عظام صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی، هاشمی شاهرودی، علوی گرگانی، سبحانی، موسوی اردبیلی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) دیدار کرد.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار رئیس رسانه ملی، ضمن قدردانی از خدمات سازمان صداوسیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این اهمیت، مسئولیت کار رسانه ملی را بیشتر می‌کند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تأکید کرد: برنامه‌های صداوسیما باید دینی و اسلامی تهیه شود تا اثرگذاری آن بیشتر باشد.

ایشان همچنین بر توجه ویژه بر اخلاقیات در برنامه‌های صداوسیما تأکید کرد و گفت: رعایت نکاتی چون محرم و نامحرم و حجاب در برنامه‌های رادیو و تلویزیون موجب رضای امام زمان(عج) خواهد شد.

این مرجع عالی‌قدر بر توجه به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز تأکید کرد و افزود: باید برای مسلمانان و شیعیان خارج از مرزهای ایران برنامه‌هایی مناسب در شبکه‌های برون‌مرزی تولید و پخش شود.

آیت‌الله صافی همچنین خواستار ارتقای برنامه‌های رادیو معارف و پوشش سراسری آن شد و تصریح کرد: فعالیت‌های صداوسیما باید موجب عزت ایران شود.

وظیفه سنگین سازمان صداوسیما

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی، وظیفه صداوسیما را سنگین توصیف کرد و با اشاره به نقش این سازمان در حوزه فرهنگ، خواستار توجه بیشتر به حوزه‌های علمیه و علمای دینی که در حوزه فرهنگ اثرگذار هستند، شد تا تأثیر برنامه‌های این سازمان بیشتر شود.

ایشان به تلاش رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به اسلام اشاره کرد و افزود: این رسانه‌ها برای دشمنی با اسلام با تمام قوا به میدان آمده‌اند و صداوسیمای جمهوری اسلامی باید با قدرت پاسخ آنان را بدهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن هشدار نسبت به دشمنی عمیق صهیونیست‌ها با ایران اسلامی، خواستار تولید برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون برای پاسخگویی به این دشمنی‌ها شد. ایشان همچنین بر توجه بیشتر رسانه ملی به موضوع حجاب در برنامه‌ها تأکید کرد.

توجه به اخلاقیات در برنامه‌ها

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی، بر اهمیت کار صداوسیما تأکید کرد و گفت: اخلاقیات از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های صداوسیما بر آن تأکید کرد. ایشان همچنین خواستار همکاری صداوسیما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات شد.

صدا و سیما موجب عزت است

آیت‌الله موسوی اردبیلی هم در دیدار با دکتر علی عسکری بر توجه بر احکام اسلامی در برنامه‌های صداوسیما اشاره کرد و افزود: صداوسیما موجب عزت مملکت است و لذا باید برای اصلاح جامعه اهتمام داشته باشد. ایشان همچنین برای موفقیت رسانه ملی برای رسیدن به اهداف خود دعا کرد.

ضرورت تقویت برنامه‌های دینی

آیت‌الله سبحانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی با ایشان، با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های دینی و معارفی صداوسیما اظهار کرد: مجاهدت‌های نظام در توجه به آموزه‌های دینی و معارفی سبب شده است ندای اسلام و ایران در سراسر جهان شنیده شود.

ایشان با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که صداوسیما را دانشگاه انسان‌ساز نامیدند، افزود: مسئولیت در‌ صدا‌و‌سیما بسیار سنگین است، چراکه باید برنامه‌ها سازنده، اخلاقی و دینی باشد و مردم را متوجه وظایف خود کند که بحمد‌الله به نسبت دیگر رادیوها و تلویزیون‌های جهان در شرایط بهتری قرار داریم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: رسانه‌ها سازنده شخصیت انسان‌ها هستند، پس باید غذایی که به فکر آنها داده می‌شود، آنها را به سعادت و کمال سوق دهد که بحمدالله این موضوع نیز رعایت می‌شود.

این مرجع عالیقدر افزود: در انتخاب مجریان، بازیگران و برنامه سازمان باید دقت شود، چراکه آنها الگوی مردم هستند و به جامعه بویژه جوانان خط می‌دهند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به فعالیت رسانه‌های معاند و مغرض در انکار واقعه غدیر خاطر نشان کرد: باید در این زمینه تلاش بیشتری شود و از مناظره بین اهل تسنن و تشیع برای بیان واقعیات و آشکار شدن حقایق بهره گرفت.

ایشان با تجلیل از فعالیت‌های رادیو قرآن و معارف افزود: تمام تلاش‌های صورت گرفته در مسیر تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) بوده و این موضوع قابل‌تقدیر است.

آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به رسالت سنگین دکتر علی‌عسکری در سازمان صداوسیما برای وی آرزوی موفقیت کرد.

فعالیت‌های صداوسیما امید‌آفرین است

آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار رئیس رسانه ملی با ایشان ضمن توصیه به توجه ویژه بر محتوای تولیدات رسانه ملی گفت: گزارش ارائه شده در این جلسه درخصوص فعالیت‌های صداوسیما بسیار مسّرت‌بخش و امید‌آفرین است و از این که جنابعالی به‌عنوان رئیس صداوسیما سکان رسانه ملی را در اختیار دارید، خوشحالیم.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درخصوص پذیرش مسئولیت در جامعه اسلامی افزود: به‌نظر اینجانب در سراسر کشور و در مقایسه با تمامی مسئولیت‌ها‌، اداره سازمان صداوسیما از جمله سخت‌ترین آنهاست، چراکه باید خواسته‌ها و رضایت لایه‌های مختلف مردم را مورد توجه قرار داد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: با توجه به وجود سلایق مختلف در جامعه ایرانی، کسب رضایت نسبی مخاطبان می‌تواند کار‌نامه قابل‌قبولی برای پذیرش مسئولیت باشد.

این مرجع عالیقدر خاطر‌نشان کرد: نگاه مردم جهان به رادیو و تلویزیون کشور ما بسیار خاص است و می‌توان گفت نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران است‌، پس باید دقت بیشتری در این زمینه داشت. ایشان جمهوری اسلامی ایران را امید آزادگان و مسلمانان جهان دانست و یادآور شد: تبلور جامعه دینی را می‌توان از رسانه ملی به تصویر کشید و آن را به‌عنوان تراز و الگو به جامعه جهانی معرفی کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت دینی و معارفی تأکید کرد و گفت: همه شرایط برای به‌وجود آمدن یک رسانه قوی در عرصه دین فراهم است و با کمی تأمل و دقت می‌توان به آن نقطه آرمانی دست یافت.

ایشان افزود: ما انتظار داریم با توجه به دیانت شما، شاهد متبلور شدن یک رسانه دینی باشیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی باز‌گرداندن ساختار رادیو معارف به معاونت صدا را از جمله برنامه‌های ریاست سازمان دانست و درخواست کرد با توجه به فعالیت موفق این رسانه دینی‌، درخصوص ساختار اداری این رادیو تجدیدنظر شود که رئیس سازمان در این خصوص قول مساعد داد.

صداو‌سیما در خط مقدم قرار دارد

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی با ایشان به نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی جامعه دو مقوله مهم است که در رسانه ملی با حساسیتی خاص دنبال می‌شود.

ایشان گسترش تفکر وهابی و داعش در جهان را از جمله توطئه‌ها و جنگ نرم دشمن برشمرد و افزود: جنگ نرم دشمن علیه تشیع و اهل تسنن با ورود به مسائل اعتقادی رخ می‌دهد که در این میدان، صداو‌سیما در خط مقدم قرار دارد و رسالت سنگین‌تری بر دوش آن است.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تصریح کرد: جبهه بسیار گسترده‌ای پیش روی مردم قرار گرفته است که می‌توان از آن به‌عنوان یک جنگ تمام‌عیار یاد کرد.

ایشان مهم‌ترین معضل در جهان اسلام را رشد و نفوذ تفکر وهابی دانست و جریان تکفیری و داعشی را خطری بزرگ برای جهان بویژه دنیای اسلام خواند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی منشأ شکل‌گیری تفکر وهابیگری را توطئه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی، تفکر وهابی محدود به مکانی خاص بود و ترویج نداشت، اما با ظهور انقلاب و گسترش تفکر ناب انقلاب اسلامی در سراسر جهان اسلام، زمینه‌های تقویت و گسترش تفکر وهابیگری با هدف مقابله با انقلاب اسلامی فراهم شد و مورد حمایت دشمنان انقلاب و کشور قرار گرفت. ایشان تخریب چهره انقلاب و روحانیت تشیع را از برنامه‌های دشمنان و طراحان تفکر داعشی و وهابی عنوان کرد و افزود: مستندات روشنی در خصوص این اهداف شوم وجود دارد که نشان می‌دهد همگی بر مبنای جلو‌گیری از رشد فرهنگ شیعی در دیگر کشورها بوده است.

وی افزود: اندیشه ناب امام راحل (ره) به تمام دنیا صادر شده و تمام آزادگان جهان با این فرهنگ ناب آشنا هستند و باید نسبت به گسترش این موضوع با حضور صاحبان فضل و علم و کارشناسان متبحر از طریق رسانه ملی اقدام کرد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با تأکید بر نقش و جایگاه صداو‌سیما به‌عنوان رسانه‌ای تأثیر‌گذار در عرصه جهانی گفت‌و‌گو در حوزه مباحثی که وحدت مسلمانان را در پی خواهد داشت، مورد تأکید قرار داد و خواهان ایجاد و تقویت چنین برنامه‌هایی بخصوص در حوزه برون‌مرزی شد.

تولید برنامه‌هایی با محتوای معارفی و دینی

دکتر علی‌عسکری همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر علی عسکری به ریاست سازمان صداوسیما، تأکید کرد: برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و طنز در این رسانه باید فاخر و ارزشمند باشند که البته مدتی است این امر در برنامه‌های صداوسیما دیده می‌شود. امام جمعه قم به اهمیت تولید برنامه‌هایی با محتوای معارفی و دینی اشاره و تأکید کرد: همه تولیدات باید برای رضای خدای تعالی و مصالح دینی باشد.

توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی

رئیس رسانه ملی در این دیدارها ضمن بیان گزارشی کامل از فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هدف همه برنامه‌ها ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در جهت دین، اخلاق، امید و آگاهی‌بخشی باشد.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به فعالیت 217 شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی، گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر شبکه‌های برون‌مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه‌اندازی کنیم.

وی توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه‌های سازمان صداوسیما دانست و از راه‌اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد.

دکتر علی‌عسکری همچنین با اشاره به وجود 80 هزار مسجد در کشور افزود: سازمان صداوسیما تلاش می‌کند این مساجد فعال باشند؛ چراکه هر یک از این مساجد کانونی برای تبلیغ اسلام هستند و می‌توانند نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشند.

رئیس رسانه ملی همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی سخن گفت و راه‌اندازی شبکه تعاملی IPTV را از برنامه‌های سازمان صداوسیما عنوان کرد. وی همچنین از راه‌اندازی شبکه پیام‌رسان سروش در صداوسیما خبر داد.

قائم‌مقام رئیس سازمان‌، معاون امور استان‌ها، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی و معاون سیما در این سفر دکتر علی‌عسکری را همراهی می‌کردند.

توصیه‌های مراجع عظام تقلید به رسانه ملی

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: برنامه‌های صداوسیما باید دینی و اسلامی تهیه شود تا اثرگذاری آن بیشتر باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: توجه بیشتر رسانه ملی به موضوع حجاب ضروری است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: همکاری صداوسیما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات مورد نیاز است.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: صداوسیما موجب عزت مملکت است و لذا باید برای اصلاح جامعه اهتمام داشته باشد.

آیت‌الله سبحانی: در انتخاب مجریان، بازیگران و برنامه‌سازان باید دقت شود چراکه آنها الگوی مردم هستند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: تبلور جامعه دینی را می‌توان از رسانه ملی به تصویر کشید و آن را به‌عنوان تراز و الگو به جامعه جهانی معرفی کرد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی: توجه به ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی جامعه دو مقوله مهم است که در رسانه ملی با حساسیت دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها