با دستور رئیس سازمان صداوسیما

رادیو معارف به معاونت صدای رسانه ملی ملحق شد

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در قم با مراجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۵
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با مراجع عظام تقلید

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، کار این سازمان را مهم ارزیابی کرد و گفت این اهمیت باعث مسئولیت بیشتر این رسانه می شود.

وی تاکید کرد: برنامه های صدا و سیما باید دینی و اسلامی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بکار گیری افراد خوش سابقه در سازمان صدا و سیما و ساخت برنامه های مختلف را مورد توجه قرار داد.

وی توجه به اخلاقیات را نیز در برنامه های مختلف مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به محرم و نامحرم و حجاب در برنامه ها، موجب رضایت امام زمان (عج)خواهد شد.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بر ارتقای رادیو معارف و پوشش سراسری آن در کشور تاکید کرد.

این مرجع تقلید برنامه سازی برای مسلمانان و شیعیان دیگر کشور ها را نیز در شبکه های برون مرزی مورد توجه قرار داد و افزود: همه فعالیت های صدا و سیما باید موجب عظمت کشور باشد.

آیت الله نوری همدانی هم وظیفه رسانه ملی را سنگین توصیف کرد و با اشاره به نقش اثر گذار آن در حوزه فرهنگ، توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما را که در حوزه فرهنگ اثر گذارند خواستار شد.

وی پاسخگویی به رسانه های معاند و برخی شبکه های دیگر را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت: صدا و سیما باید در این زمینه با قدرت به میدان بیاید چراکه آن ها هیچ گاه از دشمنی با اسلام و ایران کوتاه نمی آیند.

آیت الله نوری همدانی همچنین بر توجه ویژه صدا و سیما به حجاب در برنامه ها تاکید کرد.

وی با اشاره به دشمنی عمیق صهیونیست ها با ایران و اسلام بر ساخت برنامه هایی برای پاسخگویی به آنها نیز تاکید کرد.

ایت الله مکارم شیرازی هم اهمیت کار این سازمان را یادآور شد و گفت: اخلاقیات از مهمترین برنامه هایی است که باید مستقیم و غیر مستقیم در برنامه های این سازمان دیده شود.

وی بر اهمیت فضای مجازی و حضور هوشمند همه ظرفیت های رسانه ای برای تاثیرگذاری در آن را مورد تاکید قرار داد و با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما، برای رئیس و مدیران و کارکنان رسانه ملی دعا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر هماهنگی صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تقویت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی هم توجه به احکام اسلامی در برنامه ها و ترویج فرهنگ صحیح را خاطر نشان کرد و افزود: صدا و سیما موجب اعتبار این مملکت است از این رو باید به اصلاح خود و جامعه اهتمام داشته باشد.

وی افزود: صدا و سیما، چهره، اعتبار و آبروی جمهوری اسلامی است و برای موفقیت آن دعا می کنیم.

دکتر علی عسکری همچنین با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای علی عسگری به ریاست سازمان صدا و سیما تاکید کرد: همه برنامه های سیاسی، اقتصادی و طنز باید فاخر و ارزشمند باشد که البته مدتی است این امر دیده می شود.

وی بر تولید محتوای خداپسندانه تاکید کرد و افزود: همه تولیدات باید برای خدا و مصالح دینی باشد.

دکتر علی عسکری در این دیدارها ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت های این سازمان، تصریح کرد: تلاش می کنیم همه برنامه در راه ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری و در راستای دین، اخلاق، امید و آگاهی بخشی باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت دویست و هفده شبکه ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش می کنیم علاوه بر شبکه های برون مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه اندازی کنیم.

دکتر علی عسکری، اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه های سازمان صدا و سیما دانست و از راه اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به وجود هشتاد هزار مسجد در کشور گفت: سازمان صدا و سیما تلاش می کند این مساجد فعال شوند چراکه هر کدام از آنها کانون فوران اسلام است و می تواند نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی هم سخن گفت و افزود: راه اندازی شبک های تعاملی iptv از برنامه های صدا و سیما است.

وی همچنین از راه اندازی شبکه پیام رسانه سروش در صدا و سیما خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها