معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد، گفت: دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده و درآمد 210 هزار میلیارد دلاری دولت تقریبا برابر با هزینه‌های جاری است.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۲
بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس از تبریز، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پیشرفت کشور و عبور از مشکلات جز با سرمایه اجتماعی میسر نیست؛ باید از اعتماد مردم حراست شود که دیر به دست می‌آید و دیر هم از دست می‌رود و باید طوری عمل کنیم که این اعتماد و همچنین امید مردم به آینده روز به روز بیشتر شود.

وی با اشاره به 118 میلیارد دلار درآمد نفتی در سال 90، اظهار داشت: امسال در بهترین شرایط درآمدهای نفتی ما 30 میلیارد دلار است؛ هرچند میزان فروش نفت را نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده و دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم.

جهانگیری اذعان داشت: در زمینه ثبات اقتصادی کار بزرگی کردیم؛ از شهریور سال 89 تا دی ماه سال 90 دولت وقت دچار بحران شده که با افزایش لحظه‌ای قیمت ارز مواجه می‌شود و برای پایین آمدن قیمت ارز در 17 ماه 22 میلیارد دلار پول مملکت را حواله کردند و در نتیجه قیمت ارز از هزار تومان به سه هزار و 600 تومان رسید.

این مسؤول با بیان اینکه در سال 92 در برخی از استان‌ها میزان ذخیره گندم به سه روز رسید و حالا میزان ذخیره گندم در آذربایجان‌شرقی 700 روز شده و باید فکری برای نگهداری و یا فروش این میزان گندم بکنیم؛ افزود: در بخش کشاورزی سال 91 حدود 6.7 میلیون تن گندم وارد کشور شد و امروز میزان واردات گندم ما به صفر رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: مبارزه با قاچاق با قاطعیت باید انجام شود و نباید به مرحله‌ای رسیده باشیم که مقام معظم رهبری از قاچاق سیستمی ابراز گله‌مندی داشته باشند و استان‌های مرزی در این ارتباط جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم واگذاری طرح‌های نیمه تمام، تصریح کرد: بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد 700 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی اینها لازم است؛ هیچ بازنشسته‌ای از دولت بیرون نمی‌رود بلکه پاداش بازنشستگی می‌گیرد و از ردیف بودجه به یک ردیف دیگر انتقال می‌یابد یعنی دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده و 210 هزار میلیارد دلاری درآمد دولت تقریبا برابر با هزینه‌های جاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مندل
-
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
بخورید نوش جونتون
رضا
-
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
برای یك تا 2میلیون حقوق كارمندان مشكل دارید برای حقوق چند صد میلیونی به سرمایه های نظام كه خدارا شكر كم وكسر ندارید
مرد
-
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
این ریخت وپاشها وحقوق های نجومی و... كه شماها انجام میدهید بودجه كل كشورهای دنیا رابگیرید باز هم كم خواهید آورد و ...
رسول
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
احتمالا كارمندان را اخراج میكنن امسال هم كارمندان قراردادی دانشگاهها خیلی ها برای تمدید قراردادهایشان دچار مشكل شدند بعضی قراردادها لغو شد. زنگ خطر برای اخراج كاركنان قراردادی دستگاهها بشدت به صدا آمده است در دولت تدبیر و امید ریشه امید كاركنان قراردادی دستگاهها در حال خشكیدن است
رضا
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
باز اون كارمند دولت سر ماه یه حقوقی میگیره ما كه تو بخش خصوصی كار میكنیم كه هیچ امنیت مالی نداریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها