معاون بهداشتی وزارت بهداشت، از برنامه پنج‌ساله این وزارتخانه برای کاهش موارد ابتلا به ایدز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۵

به گزارش مهر، علی‌اکبر سیاری افزود: طبق این استراتژی تا پنج سال آینده باید 90 درصد موارد مبتلا به ایدز شناسایی شود. همچنین 90درصد آنها درمان شوند که بعد از این درمان در 90 درصد آنها (با کاهش شدید میزان ویروس) بیماری دیگر قابل انتقال نباشد. این برنامه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب و ابلاغ شد.

سیاری خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح تحول بهداشت، آمار 4600 نفر پزشک خانواده در روستاها به 6700 نفر رسید. همچنین ضمن تامین این تعداد پزشک از 2500 واحد بهداشتی درمانی بهره‌برداری شد. 2590 پروژه بهداشتی درمانی شهری و روستایی نیز در دست اقدام است. وی عنوان کرد: برای تکمیل مراقبت‌های اولیه در شبکه بهداشتی و درمانی شهری به ازای هر 2000تا 3000 نفر یک کارشناس مراقب سلامت پیش‌بینی کردیم. برای اولین بار نیز 597 کارشناس تغذیه و 825 کارشناس سلامت روان به این شبکه افزوده شد.

معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: تا امروز 45 میلیون نفر جمعیت شهری تحت پوشش مراقبت‌های اولیه نوین قرار گرفته‌اند. جمع کل پایگاه‌های سلامت در شهر و حاشیه شهرها نیز به 3664 مورد رسید. هر کدام از این پایگاه‌ها به طور متوسط به 12هزار و 500 نفر خدمت‌رسانی می‌کنند. طبق مدل مراقبت‌های اولیه نوین مراکز جامع سلامت نیز به ازای هر 20 هزار تا 50 هزار نفر خدمت ارائه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها