آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

دریافت ‌کنندگان حقوقهای نجومی لیاقت مسئولیت ندارند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرای پرداخت‌های نامتعارف اظهار کرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد، شاهد حقوق‌های نجومی و اعطای وام‌هایی با شرایط ساده به برخی مدیران نبودیم.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۸

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، ضمن اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرک، قاچاق کالا، ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم اظهار کرد: چه کسی جز مجلس می‌تواند جلوی این مشکلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداکثر اختیاراتی که قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده کند.

آیت‌الله جنتی افزود: مردم کشور ما بخصوص خانواده‌های مستضعف و شهید داده، نجیب و صبور هستند، اما توقع دارند که برای رونق اقتصادی، با بیکاری، قاچاق و... مبارزه شود و این کار نیازمند ظهور روحیه انقلابی در مجلس و فعال شدن ابزارهای نظارتی نمایندگان است.

وی با اشاره به تأکید معظم له بر انقلابی‌بودن و روشنگری درباره فتنه‌گران تصریح کرد: متأسفانه برخی از عناصر فعال فتنه که عزم خود را برای براندازی نظام جزم کرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی ضمن شناسایی‌شان با آنها برخورد کند.

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از تمایل برخی افراد به آمریکا، تصریح کرد: اگر پای آمریکا مجدد به کشورمان باز شود مانند قبل از انقلاب، دیگر نه دولت از خود اختیاری خواهد داشت و نه مجلس.

وی خاطرنشان کرد: حلال مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است، نه رابطه با آمریکا؛ بنابراین مجلس باید با اعمال نظارت خود، مسئولان را به انجام وظایف خود در رفع موانع تولید، رونق اقتصادی و... سوق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها