در دیدار با وزیر امور خارجه کوبا در هاوانا مطرح شد؛

ظریف: به آمریکا ثابت کردیم نمی‌تواند سیاست‌های خود را تحمیل کند

وزیر امور خارجه کشورمان: ایران و کوبا به آمریکا ثابت کردند که با فشار نمی‌توان سیاست‌های خود را به پیش ببرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۷
ظریف: به آمریکا ثابت کردیم نمی‌تواند سیاست‌های خود را تحمیل کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر امور خارجه کوبا با بیان اینکه ایران و کوبا نشان دادند با مقاومت می‌توان بر تحریم پیروز شد، گفت: ما توانستیم به آمریکا ثابت کنیم که با فشار نمی‌توان سیاست‌های خود را به پیش ببرد.

محمدجواد ظریف با حضور در محل وزارت خارجه کوبا با «رودریگز پاریلا» همتای کوبایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم کوبا و تبریک نودمین سالگرد تولد فیدل کاسترو عنوان کرد: ما و شما نشان دادیم که با مقاومت می‌توان بر تحریم پیروز شد و دو کشور توانستند به امریکا ثابت کنند که با فشار نمی‌تواند سیاست‌های خود را به پیش ببرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مردم ایران به قدرت‌های بزرگ ثابت کردند که تحریم نمی‌تواند آنها را از سیاست‌ها و دیدگاه‌های خود دور کند.

ظریف اضافه کرد: الان فرصت برای ما مناسب است که همراه با یکدیگر برای تحقق اهداف مشترکمان و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران و اهداف کاسترو برای بازسازی اقتصادی کوبا همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ما همواره در کنار مردم کوبا علیه تحریم‌ها ایستاده‌ایم از همراهی و حمایت دولت کوبا از مردم ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امروز ما روابط جدیدی را با کوبا با حضور یک گروه بسیار بزرگ از بخش خصوصی آغاز می کنیم، اظهار داشت: همکاری در حوزه‌های فناوری، تکنولوژی، بیوتکنولوژی و دارویی می‌تواند در آینده روابط دو کشور تبلور پیدا کند.

ظریف با بیان اینکه می‌توانیم همکاری‌های بین‌المللی دو کشور را همچون گذشته ادامه داده و تقویت کنیم، تصریح کرد: دو کشور همواره مواضع مشترکی در مقابله با استفاده از زور و فشار اقتصادی و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اینها مبانی نهضت عدم تعهد هستند که ما و شما (کوبا) دو عضو فعال و موثر آن هستیم، گفت: امیدواریم با همکاری هم بتوانیم اهداف جنبش عدم تعهد را هر چه بیشتر به پیش ببریم و از نزدیک شاهد اجلاس موفق سران در ونزوئلا به عنوان کشور دوست ایران و کوبا باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان، بار دیگر از مهمان‌نوازی مردم کوبا قدردانی و خاطرنشان کرد: به شما اطمینان می‌دهم مردم و دولت ایران همواره در کنار کوبا خواهد بود.

وزیر خارجه کوبا: موفقیت‌های ایران باعث افتخار کوبا است

وزیر امور خارجه کوبا هم با بیان اینکه از اراده کامل و تصمیم قطعی برای ارتقای روابط با ایران برخورداریم، گفت: موفقیت‌ها و پیشرفتهای ایران باعث افتخار ماست.

«رودریگز پاریلا» ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه ایران و با بیان اینکه می‌توانیم در آینده شاهد گسترش روابط باشیم، گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطح بسیار عالی قرار دارد و در عرصه بین‌المللی و دوجانبه مناسبات خوبی بین دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه کوبا افزود: توانمندی‌ها و چشم‌انداز اقتصادی و فناوری طرفین ما را ملزم می‌کند که آینده بهتری را داشته باشیم.

رودریگز پاریلا با بیان اینکه از اراده کامل و تصمیم قطعی برای ارتقای روابط با ایران برخورداریم، گفت: موفقیت‌های ایران موجب مباهات است.

وی بر مواضع حمایتی کشورش از حق ایران در بهره‌مندی از دانش هسته‌ای تاکید کرد و گفت: ما با همه نوع تحریم‌های ظالمانه در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه مالی مقابله می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کوبا ادامه داد: کوبا مصمم است با تحریم‌های تحمیلی دوجانبه و چندجانبه علیه ایران مقابله کند و کشورهای غربی در چارچوب توافق ایران و 1+5 باید به این توافق پایبند بوده و آن را عملی کنند.

وی از همبستگی ایران در ارتباط با کوبا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم راه‌حل‌های سیاسی و مسالمت‌آمیز باعث برچیده شدن هر چه سریع‌تر مناقشات در خاورمیانه شود.

وزیر خارجه کوبا به ایران به خاطر ریاست موثر و کارآمد بر جنبش عدم تعهد تبریک گفت و افزود: به همکاری با ایران در چارچوب این جنبش ادامه می‌دهیم تا شاهد برگزاری اجلاس موفقیت‌آمیز عدم تعهد در ونزوئلا باشیم و ریاست موثری را برای ونزوئلا رقم بزنیم.

وی بار دیگر از سفر ظریف به هاوانا ابراز خرسندی کرد و گفت: سفر کوتاهی است و امیدوارم بسیار ثمربخش باشد.

ظریف: ایران دروازه ورود کوبا به آسیای میانه است

همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه اولین نشست تجاری مشترک ایران و کوبا طی سخنانی حضور هیات اقتصادی از بخش خصوصی و دولتی ایران در کوبا و شرکت در این نشست را نشانگر علاقه‌مندی ایران به روابط دیرینه و مستحکم با کوبا و آمریکای لاتین خواند.

وی افزود: ایران و کوبا دارای ارتباطات بسیار گسترده در صحنه‌های سیاسی و بین‌المللی هستند و امروز به برکت مقاومت مردم دو کشور، کشورهای سلطه‌گر ناگزیر از تفاهم و گذار از سیاست‌های خصمانه خود حداقل در گفتارشان هستند.

وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: فرصت مناسبی است که از فرصت رفع تحریم‌ها علیه ایران و تغییر شرایط در کوبا برای تقویت روابط دو کشور استفاده کنیم.

وی با تبریک نودمین سالگرد تولد فیدل کاسترو به دولت و ملت کوبا، خاطرنشان کرد: ما و کوبا از تحریم‌های آمریکا رنج بردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به هیات اقتصادی همراهش در این سفر عنوان کرد: هیات بلندپایه بخش خصوصی ایران که در این سفر حضور دارند نشانگر علاقه و توجه بخش خصوصی ایران به روابط با آمریکای لاتین است.

وی با اشاره به زمینه‌های مختلف در راستای گسترش مناسبات تصریح کرد: برخی زمینه‌ها را در گذشته آزمایش کردیم و امیدواریم در این زمینه‌ها بیشتر همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه، همکاری در زمینه صنایع نانو و تحولات بسیار پیشرفته علمی و فناوری در دو کشور و همچنین صنایع دارویی و پیشرفت‌های دو کشور در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این توانمندی‌ها به ما این توان را می‌دهد که در این زمینه همکاری‌های سازنده‌ای را داشته باشیم.

وی افزود: در هیات اقتصادی ایران نمایندگانی از حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، انرژی و غیره حضور دارند و در جلسات امروز و نشست‌های سه‌جانبه خصوصی دولتی و بانکی زمینه‌های همکاری هر چه گسترده‌تر دو کشور بررسی می‌شود و معتقدیم این همکاری‌ها به نفع آمریکای لاتین است.

ظریف ادامه داد: ایران و کوبا می‌توانند در منطقه آمریکای لاتین و همچنین آسیای میانه همکاری کنند. ایران دروازه ورود صنایع دارویی کوبا و پیشرفت‌های آن در حوزه بهداشت و درمان به آسیای میانه است و کوبا می‌تواند دروازه ورود ایران به آمریکای لاتین باشد.

وی گفت: امیدوارم فرصت یافتن شرکا و تقویت مشارکت‌های قدیمی فرصت خوبی برای توسعه و کمک به تقویت اقتصاد مقاومتی در ایران باشد.

ادای احترام وزیرامور خارجه کشورمان به نشان قهرمان ملی کوبا

محمد جواد ظریف با حضور در میدان انقلاب کوبا پس از نواخته شدن سرود ملی کوبا و جمهوری اسلامی ایران، تاج گلی به بنای یادبود خوزه مارتی رهبر فکری کشور و نیز سرباز وطن ادای احترام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
من
-
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
ثابت كردن نظراتتان به امریكا بعد از روی كار امدن جمهوری خواه ها و اون نامزد دیوانه شان معلوم میشه
روح الله
-
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
چه عجب اقایان متوجه شدن به غیر از چهارتا كشور بنجل اروپایی كشورهای دیگه ای هم هستند

نیازمندی ها