نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

نظام خود تحریمی نمی گذارد در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم

رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از معرفی 8 شرکت خصولتی و دولتی از سوی وزارت نفت برای انجام پروژهای بزرگ نفتی بدون حضور بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۰۰
ورود 8 شرکت خصولتی و دولتی برای انجام پروژه های بزرگ نفتی

رضا پدیدار در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در رابطه با قراردادهای جدید نفتی و حضور شرکتهای بخش خصوصی برای انجام پروژه ها گفت : در رابطه با شرکت های داخلی که می توانند در بخش اکتشاف و استخراج با خارجی ها همکاری کنند وزارت نفت از حدود 37 شرکتی که تعیین صلاحیت کرد، 8 شرکت را مورد تایید قرار داد که این 8 شرکت به شرکت ملی نفت معرفی شده است که این شرکت ها را به طرفهای خارجی اعلام می کند، اینها شرکت هایی هستند که توان انجام پروژه های بزرگ را دارند .

وی با اظهار تاسف از اینکه در میان این 8 شرکت هیچ شرکت خصوصی واقعی تایید صلاحیت نشده است گفت :اینها اکثرا دولتی و خصولتی هستند و بخش خصوصی درمیان آنها نیست به خاطر اینکه براساس ارزیابی معاونت مهندسی و پژوهشی فناوری وزارت نفت گفته شد شرکت های 100 درصد خصوصی برای اجرای پروژه های بزرگ توان کافی ندارند اما 8 شرکت دولتی و خصولتی بزرگ مثل شرکت (او یک)، قرارگاه خاتم ،سازمان گسترش صنایع ایران برای انجام پروژها معرفی شدند .

پدیدار اظهار داشت : در کشور حداقل در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت حدود 50 شرکت بین المللی فعالیت می کنند اما در اشل کوچک وباید برای پروژه های بزرگ چندین شرکت با هم جوینت شوند و یک کنسرسیوم تشکیل دهند تا بتوانند با شرکت های خارجی فعالیت کنند .

در بخش سازندگان ، پیمانکاران و مشاوران توانمندی ها خوب است یعنی وقتی طرف خارجی برای سرمایه گذاری آمد باید از 51 درصد ظر فیت داخلی استفاده کند .

مشروح این گفت و گو را می توانید فردا در سایت جام جم آنلاین بخوانید .

سیما رادمنش _خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك مهندس
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
متاسفانه در این سالها فضا را برای بخش خصوصی آنقدر تنگ كرده اند كه این بخش ها نتوانستند توانمند شوند. امیدوارم شركت های دولتی و عمومی فضایی را برای ورود این شركت ها فراهم كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها