مدیرکل امور فنی و مستمری های سازمان تأمین اجتماعی با تشریح اعمال اصلاحاتی از سوی شورای عالی حفاظت فنی به منظور وحدت رویه در تعیین گروه 'ب' مشاغل سخت و زیان آور گفت: شغل خبرنگاری در متن آئین نامه به عنوان سخت و زیان آور تلقی شده و مشمول اصلاحات شورای عالی حفاظت فنی نیست.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۰
شغل خبرنگاری همچنان شغل سخت و زیان آور است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، منصور آتشی اظهارکرد: قانون مشاغل سخت زیان آور از سال ٨٠ به استناد ماده ٧٦ قانون تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است و به طور کلی تعیین مشاغل سخت و زیان آور و تشخیص آن برعهده کمیته های استانی است.

وی با بیان اینکه ترکیب کمیته های استانی را آئین نامه قانون مشاغل سخت و زیان آور مشخص کرده است، افزود: بر این اساس نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سازمان تأمین اجتماعی، و همچنین نمایندگان کارگران و کارفرمایان، اعضای کمیته های استانی هستند که به تقاضای کارگران و کارفرمایان نسبت به تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور اقدام می کنند.

آتشی با اشاره به اینکه کمیته های استانی براساس موازینی که آئین نامه مشخص کرده است مصادیق مشاغل سخت و زیان آور را تعیین می کنند؛ اظهارکرد: مشاغل سخت و زیان آور به موجب قانون به دو دسته تقسیم می شود. مشاغل گروه الف بر اساس وضعیت محیط کار و شرایط کاری سخت و زیان آور تشخیص داده می شوند و کارفرمایان این مشاغل مکلفند که نسبت به حل مشکلات و اقدام در جهت حذف ویژگی های سخت و زیان آور در این مشاغل ظرف مهلت مقرر در قانون اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها