سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به پرونده کشف ۲۱۰ کانتینر قاچاق گفت: در این پرونده تعدادی از کارکنان گمرک نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۱
دستگیری برخی کارکنان گمرک و سازمان بنادر در ارتباط با قاچاق ۲۱۰ کانتینر

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، قاسم خورشیدی گفت: قاچاق سازمان یافته و کلان بدون مداخله و تبانی کارکنان دستگاههای متولی در مبادی رسمی امکان پذیر نیست.

وی افزود: به طور قاطع می‌توان اذعان کرد قاچاق از مبادی رسمی بدون سوء استفاده کارکنان دستگاههای مرتبط امکان پذیر نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به موضوع پرونده موسوم به کشف 210 کانتینر قاچاق تصریح کرد: در این پرونده تاکنون بیش از 98 کانتینر قاچاق قطعی شده است.

وی افزود: در این پرونده 210 کانتینری تعدادی از کارکنان درب خروج، ترخیص کاران و ارزیابان در پرونده دخیل بودند که دستگیر شدند و همچنین برخی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و هم شرکتهای پیمانکار سازمان بنادر جزو دستگیرشدگان این پرونده هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که مدیریت عالی گمرک جمهوری اسلامی و همینطور گمرکات اجرایی اراده مبارزه با فساد داخل گمرک را دارند.

خورشیدی ادامه داد: به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی هم با این رویکرد انجام گرفته است که مراجعه ارباب رجوع به گمرکات حداقلی شود و فرایند ترخیص کالا بدون حضور صاحبان کالا و با اظهار از راه دور انجام گیرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به عنوان یک متولی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وضوح شاهد این هستم که مدیران عالی گمرک عزم جدی برای مبارزه با فساد را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
میدونید چرا تو ایران این همه دزدی و اختلاس میشه ؟ كو گوش شنوا .؟ آی مسئولین به خاطر اینه كه دخل و خرج مردم یكسان نیست و به هم نمی خورد . اول اینو درست كنید بقیه اش خود به خود درست میشه .!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها