وزیر خارجه روسیه ادعای آمریکا مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی مسکو در پی استفاده از پایگاه هوایی همدان را بی‌اساس خواند. ‎
کد خبر: ۹۳۴۰۳۹
استفاده از فرودگاه همدان نقض قطعنامه شورای امنیت نیست

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با موری ماکالی، همتای نیوزیلندی خود، گفت: اتهام روسیه به نقض قطعنامه شورای امنیت در پی استفاده از فرودگاه همدان ایران برای حمله به مواضع داعش در سوریه، مطلقاً پایه و اساس ندارد.

لاوروف افزود: تقویت نظام آتش بس در سوریه، نیازمند تشدید اقدامات نظارتی بر مرزهای ترکیه است.

وی تصریح کرد: موضوع نظارت بر کامیون های حامل کمک‌های انسانی از طریق جاده کاستیلو به حلب را بررسی می کنیم.

لاوروف اعلام کرد: روسیه به عامل مهمی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. باید بین دو کشور در زمینه مسایل مشترک هماهنگی ایجاد شود. ما پرداختن به رقابت های انتخابات آمریکا و سخنان دونالد ترامپ را رد می کنیم.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد جنگنده های سوخو-34 این کشور که از پایگاه هوایی همدان در ایران به پرواز درآمده بودند، مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز اعلام کرد با وجود آنکه ایران در موضوع سوریه همکاری نزدیکی با روسیه دارد، هیچ پایگاه نظامی در ایران در اختیار روسیه قرار نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كامبیز
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
آمریكایی ها دارند دیوانه میشوند از همكاری ایران و روسیه برای همین حرفهای احمقانه زیاد میزنند , با آرزوی فروپاشی آمریكای جهان خوار , امریكا بزرگترین ساپورت كننده تروریست ها در جهان است . قدرت امریكا روز به روز به زوال میرود و آنها از این زوال ناراحت هستند زیرا قدرت های جدید دیگر حتی امریكا را عددی هم حساب نمی كنند , خلاصه امریكا تبدیل به یك شیر پیر شده است چند وقت دیگر دندان هایش هم می ریزد و یال و كوپال هم ریخته میشود و امریكا تبدیل به روباه میشود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها