سخنگوی وزارت کشور از رایزنی های وزارت کشور و کمیسیون شوراهای مجلس برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۹۵۹
رایزنی وزارت کشور و مجلس برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها

به گزارش جام جم آنلاین ، سلمان سامانی در گفتگو با مهر با اشاره به رایزنی های وزارت کشور با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: درصدد هستیم موافقت شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات ٩٦ به صورت کاملاً الکترونیک جلب نماییم، از این رو مکاتبات و جلسات مشترک خود را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که در صورت عدم موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه الکترونیک، ممکن است انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: در حال حاضر هر یک از انتخابات سراسری که در اصل ششم قانون اساسی تصریح شده است بر اساس مبانی و قانون خاص خود برگزار می شوند که در آن قوانین، شیوه اجرا و نظارت و همچنین زمانبندی های مشخصی برای اقدامات پیش بینی شده است و وزارت کشور هم باید بر اساس همان قوانین انتخابات را برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی هایی بین وزارت کشور و کمیسیون شوراهای مجلس انجام شده است و منتظر هستیم اعضای محترم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند تا در مورد شیوه اجرای انتخابات با آنان تعاملات لازم را به عمل آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها