سخنگوی شورای عالی امنیت ملی خبر داد

آغاز همکاری راهبردی ایران - روسیه از مدتی قبل

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت علیه جریان تروریسم تکفیری در سوریه از مدتی قبل آغاز شده و در مسیر فزاینده‌ای در حال جریان است.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۰
آغاز همکاری راهبردی ایران - روسیه از مدتی قبل

به گزارش جام جم آنلاین ، کیوان خسروی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این همکاری‌ها از آغاز تاکنون نتایج قابل ملاحظه ای در ابعاد نظامی، سیاسی و امنیتی داشته است.

وی تصریح کرد:‌ ماهیت این همکاری ها با همکاری ها تحت عنوان ائتلاف هایی که غرب و چند کشور منطقه داشتند و بیشتر رویکرد تبلیغاتی را دنبال می کند تفاوت هایی دارد چون بسیاری از این کشورها خودشان متهمان اولی ایجاد و حمایت از تروریسم هستند.

خسروی افزود: تفاوت این همکاری ها را بیشتر در دستیابی به نتایج واقعی در میدان های عملیاتی می توان مشاهده کرد؛ به طور طبیعی همکاری‌هایی که ابعاد راهبردی دارد بدون مشارکت جدی کشورهای مشارکت کننده و تبادل ظرفیت‌ها و امکانات نمی توانست نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

وی گفت: از آغاز این همکاری‌ها با جلسات، دیدارها و رفت و آمدهای متعددی که در سطوح عالی سیاسی، ‌امنیتی و فرماندهان نظامی این کشورها انجام شده است تشریک مساعی دقیق و مناسبی با توجه به منافع مشترکی که در این همکاری ها وجود دارد میان سه کشور انجام شده است.

خسروی افزود: ‌در این چارچوب ظرفیت های نظامی، ‌اطلاعاتی، فرماندهی،‌آموزشی و سرزمینی کشورهای عضو در اختیار این همکاری ها قرار گرفته است که این تبادل ظرفیت به تناسب پیشرفت در میدان های عملیاتی انجام و متناسب با موفقیت ها در طول همکاری ها تصمیم گیری می شود.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، مبارزه با تروریسم تفکیری در سوریه و عراق را کمک به صلح و امنیت جهانی و وظیفه مشترک همه کشورها و نهادهایی دانست که خود را حافظ و پشتیبان صلح و ثبات در منطقه و جهان می دانند و تاکید کرد: این نهادها و کشورها باید به وظایفشان با توجه به ادعاها عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها