مدت‌ها بود که از دوستانش تعریف‌هایی از بازی کلش آف کلنز می‌شنید. دوستانش با هم درباره آن حرف می‌زدند و او فقط نظارگر ماجرا بود تا این که یکی از آنها با اصرار فراوان این بازی را در تلفن همراهش نصب کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۶

او اوایل سردرگم بود و نمی‌دانست که باید چه کاری انجام دهد. صفحه بازی را باز می‌کرد و مات و مبهوت به آن خیره می‌شد تا بفهمد که چه چیزی درست است و چه کاری را نباید انجام دهد. او کم‌کم در بازی خبره شد. علاقه‌مند و معتاد به آن، تا جایی که در جمع دوستانش به خود افتخار می‌کرد که خیلی خوب بازی می‌کند و با آنها کل کل می‌کرد. تنها مشکلش آن بود که از همه دیرتر وارد بازی شده و سطح بازی‌اش از همه پایین‌تر بود.

دوست داشت حتی سطحش هم از همه بالاتر باشد. نمی‌دانست چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد تا این که یک روز با تبلیغی که به تلگرامش ارسال شد برخورد کرد. در این تبلیغ نوشته شده بود که اکانت لول بالای بازی و جم بازی کلش آف کلنز با قیمت پایین به فروش می‌رسد. این خرید به صورت اینترنتی انجام می‌شود. دیگر از این بهتر نمی‌شد، او 100 هزار تومان به حساب واریز کرد، اما هر چه منتظر ماند هیچ کد اکانتی برایش ارسال نشد. با شماره نوشته شده در تبلیغ تماس گرفت، اما کسی جوابش را نداد. در دام خرید و فروش‌های اینترنتی افتاد و هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد.

سکانس دوم

دوستانش مسخره‌اش می‌کردند. لولش در بازی پایین بود. امسال کنکور داشت و وقت زیادی برای بازی نداشت. شنیده بود می‌تواند با خرید جم، لولش را سریع بالا بیاورد. به دلیل همین در اینترنت بررسی کرد و با سایتی روبه‌رو شد که جم را به قیمت پایینی می‌فروخت. سریع دست به کار شد و برای شروع 20هزار تومان خرید کرد، اما هر چه سعی کرد نتوانست از درگاه بانک که در سایت بود پول را واریز کند. ناامید رایانه را خاموش کرد و خوابید. صبح که از خواب بیدار شد و تلفن همراهش را بررسی کرد، شوکه شد. تمام موجودی حسابش برداشت شده بود.

سکانس سوم

در کلن لولش پایین بود و در حملات شرکتش نمی‌دادند. هر چه تلاش می‌کرد هم موفق نمی‌شد. روزها که شرکت بود و شب‌ها همسرش مخالف بازی بود. به همین دلیل از هر فرصتی برای بازی استفاده می‌کرد. یک روز متوجه شد رباتی فعال شده که به جای فرد نیرو آمده و جنگ می‌کند. در یک کانال لینک دانلود ربات را پیدا کرد و آن را نصب کرد. طی یک هفته پیشرفت خوبی کرده بود. یک روز پیغامی دریافت کرد که تلفن همراهتان هک شده و برای منتشر نشدن عکس‌های خصوصی باید پنج میلیون تومان بدهی.

فروش اکانت بازی کلش آف کلنز

بازی رایگان کلش آف‌کلنز یا همان «جنگ قبایل»، یکی از ابزارهای کلاهبرداری مجرمان سایبری از کاربران این بازی شده و فروش اکانت‌های بالاتر، جم یا الماس یکی از ترفندهای کلاهبرداری از کاربران و علاقه‌مندان این بازی شده است. افزایش شکایت‌ها در رابطه با این بازی، باعث شد پلیس فتا در این رابطه به افرادی که در این بازی شرکت کرده‌اند، هشدار دهد.

سرهنگ علی نیک، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به این که پرونده‌های متفاوتی از کلاهبرداری درخصوص این بازی از کاربران فضای مجازی در پلیس فتا باز شده
گفت: با توجه به این که بازی کلش آف کلنز زمانبر است، برای رسیدن به اکانت‌های بالاتر نیاز به صرف زمان است و برخی علاقه‌مندان این بازی زمان یا حوصله ندارند و به دنبال خرید مراحل بالاتر این بازی هستند. همین موضوع باعث شده تا برخی کاربران که به اکانت‌های بالا رسیده‌اند اقدام به فروش اکانت خود کنند. این معاملات در بستر اینترنت و غیرحضوری انجام می‌شود و این کار باعث شده تا کلاهبرداران سایبری از این فرصت استفاده کنند و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی به دنبال شکار باشند.

وی یادآور شد: در این تبلیغات دورغین علاقه‌مندان را تشویق به خرید می‌کنند و بعد از دریافت وجه که به صورت اینترنتی واریز می‌شود، اکانتی برای خریدار ارسال نمی‌شود یا اکانت ارسالی کار نمی‌کند.

خرید و فروش جم و الماس

خرید و فروش الماس در این بازی نیز بسیار مرسوم و پرطرفدار است، به صورتی که حتی بسیار طبیعی از آن یاد می‌شود و بین جوانان و حتی بسیاری از افراد معروف هم طرفداران خود را دارد.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان این که در شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت شاهد تبلیغات گسترده برای خرید و فروش اکانت‌ها و جم یا همان الماس در بازی کلش آف کلنز هستیم، افزود: حتی سایت‌هایی به عنوان واسطه در زمینه خرید و فروش اکانت و الماس در بازی کلش آف کلنز وجود دارند که با دریافت اکانت‌ها از فروشنده و دریافت پول از خریدار به قولی این معاملات را نظارت می‌کنند که مشکلی پیش نیاید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا یادآور شد: متاسفانه بسیاری از سایت‌هایی که به‌عنوان واسطه یا فروشنده اکانت و جم بازی کلش فعالیت دارند، هیچ گونه مجوزی در زمینه تجارت الکترونیک ندارند و درخصوص طراحان این سایت‌ها اطلاعاتی در هیچ جا ثبت و ضبط نشده تا در صورت وجود مشکل بتوان با استناد به آن گردانندگان سایت را مورد پیگرد قضایی قرار داد.

وی به علاقه‌مندان و خریداران اکانت و الماس بازی کلش توصیه کرد: در هنگام خرید دقت کنند تا در دام کلاهبرداران و سایت‌های فیشینگ نیفتند که اطلاعات بانکی و ایمیلی آنها به سرقت نرود. در درگاه‌های جعلی اطلاعات اینترنتی حساب بانکی سرقت شده و مجرمان حساب بانکی را خالی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها