هفته سوم اردیویژه هلند

هدیه ۳ امتیازی جهانبخش به آلکمار

علیرضا جهانبخش:

در زمین از کره و ژاپن قدرتمندتریم

علیرضا جهانبخش، از امیدهای فوتبال ایران به حساب می‌آید. تا چند سال قبل، کسی او را جدی نمی‌گرفت و خیلی‌ها تصور می‌کردند به هلند رفته تا دوران کوتاهی در فوتبال این کشور داشته باشد. علیرضا اما در چشم به هم زدنی، آن‌قدر پیشرفت کرد که حالا در یکی از تیم‌های خوب هلند توپ می‌زند و آینده درخشانی در انتظارش است. جهانبخش در گفت‌وگو با جام‌جم ورزشی توضیحاتی درباره آخرین شرایط آلکمار، خودش و همین طور وضعیت تیم ملی داد.
کد خبر: ۹۳۲۷۱۷

بیشتر صبر می‌کنم

تصمیم خودم را گرفتم. قطعا در آلکمار می‌مانم. هنوز نقل و انتقالات اروپا تمام نشده است و بعضی‌ها از من می‌پرسند می‌خواهی جدا شوی؟ ولی من دوست دارم در آلکمار بمانم. در این باشگاه کاملا راحت هستم. هم تیم به من نیاز دارد و هم خودم دوست دارم فوتبالم را حداقل یک سال دیگر در آلکمار ادامه دهم. فکر می‌کنم با صبر و پیشرفت بیشتر می‌توانم به هدف‌هایی که دارم برسم و تجربه بازی در لیگ‌های خوب اروپا را به دست بیاورم.

مهدی آینده‌دار است

خیلی دوست داشتم طارمی به فوتبال اروپا بیاید. با او چند بار صحبت کردم. فکر می‌کنم مهدی می‌تواند توانایی‌اش را در فوتبال اروپا نشان دهد. او تصمیم گرفت در لیگ برتر به بازیگری ادامه دهد و همه باید به این تصمیمش احترام بگذارند. مهدی قطعا با درخشش در تیم ملی و پرسپولیس می‌تواند سال بعد هم برای خودش مشتریانی داشته باشد. او بازیکن آینده داری است و راه درازی در پیش دارد.

برخی حرف‌ها همیشه هست

کارلوس کی‌روش در بهترین زمان ممکن، تیم ملی را جوان کرده است. او دقیقا می‌داند چکار می‌کند و برنامه‌اش مشخص است. البته من شنیده ام عده‌ای می‌گویند چون تیم جوان شده، در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی به مشکل می‌خوریم. یک روز می‌گفتند تیم ایران پیر است و جوان می‌خواهد. الان هم که جوان شده می‌گویند سن بازیکنان کم است! در هر صورت این حرف‌ها همیشه هست. در حال حاضر تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه را داریم و این مسأله ما را خیلی به آینده امیدوار کرده است.

با کره به جام جهانی می‌رویم

فرصت زیادی تا بازی با قطر نداریم. تیم ملی در اردوست و ما هم سه روز قبل از این بازی به تیم ملی ملحق می‌شویم. مثل همیشه که امکانات برای ایران فراهم نیست، ولی مردم از ما نتیجه می‌خواهند. راستش من خیلی به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوارم و تصور می‌کنم ایران و کره جنوبی کنار هم، مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند. تیم‌های دیگر هم سرسخت و قدرتمند هستند، اما قدرت اول گروه ایران و کره جنوبی هستند. امیدوارم پیش‌بینی من درست از آب درآید. البته این بستگی به میزان تلاش خود ما هم دارد. هر چقدر تلاش کنیم به همان اندازه موفق خواهیم بود.

کیفیت بالای لیگ هلند

لیگ هلند از نظر فنی یک لیگ بسیار خوب است. هر سال در اینجا چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیرم. کیفیت بازی‌ها بسیار بالاست. برای من که فوتبال هجومی را دوست دارم حضور در اینجا یک تجربه بسیار خوب است. نگاه اروپایی‌ها به لیگ هلند خاص است. خیلی از باشگاه‌های بزرگ، بازیکنان را در اینجا زیر نظر دارند. به خاطر همین من به آینده خیلی امیدوار هستم. فکر می‌کنم اگر امسال بتوانم در آلکمار موفق باشم، سال آینده بتوانم شانس بازی در لیگ بهتر را به دست بیاورم.

تیم ملی یکدل است

در تیم ملی اتحاد خوبی وجود دارد. همه یکدل و دوست هستند. این موضوع می‌تواند باعث شود تیم‌های دیگر را با وجود امکانات چند برابر شکست دهیم. دوره قبلی هم ایران به خاطر همین اتحاد به جام جهانی صعود کرد. این دوره هم با وجود مشکلات، کنار هم هستیم و با حمایت مردم، ان‌شاءالله به جام جهانی صعود می‌کنیم. برای من بسیار لذتبخش است که بتوانم دومین جام جهانی عمرم را خیلی زود تجربه کنم. در اولین جام جهانی 20 سالم بود و اگر خدا بخواهد در روسیه هم همراه با تیم ملی حاضر خواهم بود.

با کی‌روش نگران نیستیم

کارلوس کی‌روش، مربی بزرگی است و حتی در هلند هم زیاد درباره او از من می‌پرسند. با داشتن این مربی بزرگ، شانس موفقیت ایران هم زیاد است. همان طور که گفتم می‌داند چکار می‌کند. تمام کارهایش با برنامه‌ریزی است و این موضوع نگرانی ما را از بین برده است. فکر می‌کنم حتی اگر کی‌روش یک روز تصمیم داشت مربیگری را کنار بگذارد، باید از او مشاوره بگیریم. کارلوس همیشه دلش برای تیم ملی ایران می‌سوزد و می‌گوید مردم ایران شایسته داشتن بهترین تیم ملی هستند. به خاطر همین با وجود امکانات کم چند سالی است توانسته‌ایم بالاتر از قدرت‌های آسیا باشیم.

اگر امکانات داشتیم...

شاید روی کاغذ، ژاپن و کره از ما بهتر باشند ولی می‌بینید در زمین بازی بازهم ایران بهتر است. کره را بارها برده‌ایم و ژاپن هم در آخرین بازی با خوش شانسی مغلوب ایران نشد. امکانات فوتبال ما با این کشورها قابل قیاس نیست ولی باور کنید فوتبالیست‌های ایرانی از نظر استعداد فوق‌العاده هستند. اگر امکانات این کشورها در اختیار ایران بود شک نکنید ما حتی می‌توانستیم بین قدرت‌های فوتبال جهان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها