رئیس اورژانس کشور تغییر کرد و با حکم معاون درمان وزیر بهداشت، پیرحسین کولیوند جایگزین امین صابری نیا در این سمت شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۲
رئیس اورژانس کشور تغییر کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایرنا با تایید خبر انتصاب خود در این سمت گفت: برنامه های جدیدی برای توسعه خدمات اورژانس کشور داریم که در اولین فرصت اعلام می کنم.

پیرحسین کولیوند، جراح و مدیر بیمارستان خاتم الانبیاست که سه سال پیش و تغییر رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در سمت رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت فعالیت می کرد.

وی یکی از نامزدهای تصدی پست ریاست جمعیت هلال احمر بود.

پیش از این امین صابری نیا، متخصص طب اورژانس، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی
(اورژانس کشور) بود.

ایجاد 21 پایگاه اورژانس هوایی و ایجاد پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در برخی جاده های فرعی و روستاها برای اولین بار و حرکت به سمت نوسازی ناوگان اورژانس از دستاوردهای دوره مدیریت وی است.

محمدآقاجانی،معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکم انتصاب کولیوند از وی خواسته است که تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی برای پیشگیری و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و مدیریت سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی (بیمارستانی و پیش بیمارستانی) در سطح کشور را در اولویت کاری قرار دهد.

همچنین تدوین ضوابط، استانداردها، نظارت و ارتقای شبکه ارتباطات مراکز حوادث و فوریت های پزشکی، طراحی، پایش، پشتیبانی، نظارت و ارتقای شبکه ارتباطات مراکز حوادث و فوریت های پزشکی، ایجاد بستر مناسب هدایت و فرماندهی عملیات امداد، انتقال، مقابله با بحران در حوزه سلامت و ارائه خدمات فوریت های پزشکی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و تدوین آیین نامه ها، استانداردها و دستورالعمل ها به منظور ارتقاء کیفیت و ساماندهی مدیریت اورژانس بیمارستانی از جمله مواردی است که حکم انتصاب رئیس جدید اورژانس کشور به آن اشاره شده است.

ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات، تحربیات و دستاوردها با سازمان های جهانی در زمینه آموزش پیشگیری از حوادث و فوریت های پزشکی، تدوین و نظارت بر شرح وظایف، شرایط تاسیس و نحوه عملکرد واحدهای فعال دولتی و غیردولتی ارائه دهنده خدمات حوادث و فوریت های پزشکی و تدوین برنامه های آموزشی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در سراسر کشور نیز دیگر مواردی است که در این حکم مورد تاکید قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها